Modrý ptáček z Twitteru zmizel. Nahradilo ho černobílé X
Symbolem sociální sítě Twitter je místo dosavadního modrého ptáčka nově bílé X na černé ploše. Nové logo představil majitel firmy Elon Musk a šéfka podniku Linda Yaccarinová. Logo se změnilo na oficiálním profilu Twitteru a písmeno X promítli na firemní centrálu v San Francisku. Název profilového účtu zůstává "@twitter", modrý ptáček ale po aktualizaci stránky zmizel a na jeho místě se objevuje písmeno X.
Změna loga je součástí Muskovy snahy o změnu názvu Twitteru. S přejmenováním by Musk zahodil více než 15 let starou a celosvětově známou značku s vysokou hodnotou, informují tiskové agentury. Musk je však odhodlán projekt dokončit. Když youtuber Marques Brownlee napsal, že bude službu nadále nazývat Twitter, Musk odpověděl: „Ne na dlouho.“
#GoodbyeTwitter
V reakci na nejnovější změny začal na twitteru kolovat hashtag #GoodbyeTwitter (Sbohem, twittere). V reakci na tweet s dotazem, jak se teď bude říkat tweetům, Musk odpověděl „x's“, česky tedy něco jako „ikska“.
Původní logo Twitteru bylo navrženo v roce 2012 tříčlenným týmem. „Logo bylo navrženo tak, aby bylo jednoduché, vyvážené a čitelné i ve velmi malých velikostech,“ tweetoval jeden z jeho designérů Martin Grasser.
Miliardář a majitel automobilky Tesla a dalších firem koupil společnost Twitter loni v říjnu zhruba za 44 miliard dolarů (tehdy asi bilion korun). Už na jaře Musk převedl tuto on-line službu do nové společnosti X Corp. Webové stránky x.com jsou od neděle přesměrovány na twitter. Funguje to i v případě, že se k webové adrese přidají názvy jednotlivých profilů. Mohlo by přitom jít o první krok k přechodu z adresy twitter.com na adresu x.com, uvedla agentura DPA.
V noci ze soboty na neděli majitel sociální sítě Twitter Elon Musk ukázal uživatelům nové logo této sítě. Stalo se jím písmeno X. Změn však nejspíš bude daleko víc. A mohou se týkat jména sítě i domény, na které síť funguje.Musk opět šokuje. Chce změnit logo Twitteru na „X“. A možná zajde ještě dál
Zprávy z firem
Musk v minulosti opakovaně prohlašoval, že chce twitter rozšířit na platformu nazvanou X, což má být superaplikace s nejrůznějšími funkcemi po vzoru například čínského WeChatu. Kromě udělení licencí na převody peněz ve třech státech USA ale v tomto směru nebyly oznámeny téměř žádné kroky.
Twitter trápí odliv inzerentů
Musk o víkendu oznámil, že se „brzy rozloučíme se značkou Twitter“. Musk ale rád provokuje - už v dubnu nechal logo Twitteru na několik dní nahradit symbolem recesistické digitální měny dogecoin.
Twitter se pod vedením Yaccarinové, která se stala ředitelkou 5. června, snaží zvrátit propad příjmů z reklamy. Od převzetí Muskem procházela společnost bouřlivými časy - přišlo propouštění, prudký pokles počtu inzerentů a raketový vzestup konkurenční sítě Threads, kterou začátkem července zprovoznila společnost Meta Platforms.
Americká společnost Twitter přišla od loňského října, kdy ji za 44 miliard dolarů, tedy zhruba 930,6 miliardy korun, koupil miliardář Elon Musk, téměř o polovinu tržeb z reklamy. Twitter pod Muskovým velením zchudl, přišel o polovinu příjmů z reklamy
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.