Musk vypne reklamu na Twitteru. Ale jenom někomu

Miliardář Elon Musk vymýšlí nemožné, aby zvrátil zhoršující se finanční situaci Twitteru. Na sociální síť X, kterou houfně opouštějí inzerenti, chce zavést nové předplatné. Bude bez reklam.
Miliardář Elon Musk se brzy chystá představit nové, dražší předplatné pro síť X, bude zcela bez reklam. Kromě něj firma hodlá nabídnout i levnější prémiové předplatné s plným objemem reklamy. Musk to v pátek uvedl na svém účtu na síti X. Miliardář hledá pro bývalý Twitter nové zdroje příjmů, poznamenaly zahraniční agentury. Už zavedené předplatné X Premium zcela bez reklam není, ale uživatelům se jich zobrazuje výrazně méně.
[[Twitter status: https://twitter.com/elonmusk/status/1715249746753794305]]
Bližší informace k datu spuštění nových verzí předplatného ani k jeho ceně Musk nesdělil. Twitter koupil téměř před rokem za přibližně 44 miliard dolarů (přes bilion korun). Od té doby platforma trpí propadem příjmů z reklamy, protože se inzerenti obávají negativního prostředí pro své značky. Musk, šéf řady dalších firem včetně automobilky Tesla, podle agentury DPA několikrát potvrdil, že síť, kterou přejmenoval na X, vydělává na reklamě jen asi polovinu peněz, než kolik Twitter dostával předtím, než ho koupil.
Každý dolar se hodí
Nový majitel se snaží výpadkům příjmů z reklamy čelit právě vyšším předplatným. Už nařídil omezit, kolik příspěvků denně mohou uživatelé vidět, aniž by platili poplatek, který v Česku činí na webu 216,59 koruny a v aplikaci iOS 249 korub měsíčně.
Tento týden síť X spustila test s dalekosáhlými omezeními pro lidi užívající síť zdarma. Na Novém Zélandu a na Filipínách tak mohou noví uživatelé služby publikovat příspěvky a citovat nebo dále šířit příspěvky ostatních pouze za poplatek ve výši jednoho amerického dolaru ročně. Neplatící uživatelé mohou X používat pouze pasivně: mohou číst příspěvky, sledovat videa a sledovat ostatní uživatele. Cílem je ochránit síť před automatizovanými účty botů a šiřiteli nevyžádaných zpráv, uvedla společnost.

Lajkujete příspěvky? Zaplaťte. Síť X testuje dolarové předplatné
Zprávy z firemPod vedením Elona Muska sociální síť X nevzkvétá, ba naopak. Potýká se s dezinformačními kauzami, obřím propadem inzerce i odlivem uživatelů. Na pozadí toho všeho se firma rozhodla symbolicky zpoplatnit užívání i základních funkcí. Údajně v boji proti robotům.

Stanislav Šulc: Elon Musk zpoplatněním Twitteru ukazuje cestu českému školství
NázoryElon Musk ode dneška testuje revoluční novinku. Ve dvou zemích budou muset uživatelé platit 1 dolar ročně. Za to nedostanou vůbec nic, kromě toho, že budou moci zcela normálně „tweetovat“. Jde o symbolickou částku, která Muskovi vynese hodně peněz. Totéž by přitom mělo zkusit i české ministerstvo školství u vysokoškoláků.

Musk popřel zprávy o tom, že chce síť X stáhnout z Evropské unie
Zprávy z firemAmerický podnikatel Elon Musk popřel zprávu médií, že by mohl svou sociální síť X stáhnout z Evropské unie. O takovém záměru psal s odkazem na informovaný zdroj server Business Insider, který uvedl, že se Musk nechce podřídit unijnímu nařízení o digitálních službách (DSA). To internetovým společnostem mimo jiné nařizuje, aby mazaly nelegální obsah, jako jsou nenávistné příspěvky.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.