Nadšení kolem elektromobilu Xiaomi SU7 neopadá. Prodej je až pětkrát vyšší, než se očekávalo

Prodej prvního elektromobilu čínského výrobce chytrých telefonů Xiaomi je třikrát až pětkrát vyšší, než se očekávalo. Podle agentury Reuters to řekl generální ředitel a zakladatel firmy Lej Ťün při živém vysílání na douyin, což je čínská obdoba sociální sítě TikTok.
Xiaomi uvedla svůj vůz, který se podobá Porsche, na trh koncem minulého měsíce. Na přeplněném čínském trhu s elektromobily upoutala cenou pod 30 tisíc dolarů (710 tisíc korun) za základní model, který je tak o 4000 dolarů levnější než základní model Tesly Model 3 prodávaný v Číně.
FOTOGALERIE: Elektromobil Xiaomi SU7
Xiaomi očekává, že na SU7 prodělá, může si to ale dovolit. Dodávky z omezené série 5000 vozů nazvané „Founder's Edition“, vybavené dalším příslušenstvím pro první kupce, firma zahájila 3. dubna. Dnes pak spustila dodávky standardní verze SU7 v Pekingu a v Šen-čenu.
Prosadit se na čínském automobilovém trhu, který je největší na světě, je pro nováčky náročné. V oblasti elektromobilů na něm zuří cenová válka a slábne poptávka.
Podle pozorovatelů má ale Xiaomi na rozdíl od většiny začínajících výrobců elektromobilů dostatečné zdroje financování. Její zkušenosti s chytrými telefony jí pak dávají výhodu v oblasti chytrých přístrojových panelů, což je funkce, kterou čínští spotřebitelé oceňují.
Analytici předpovídají, že ztráty na SU7 by přesto mohly být značné. Na základě předpokládaného objemu 60 tisíc kusů v letošním roce Citi odhaduje, že SU7 by mohl generovat čistou ztrátu 4,1 miliardy jüanů (13,4 miliardy korun), tedy v průměru 68 tisíc jüanů (223 tisíc korun) na vůz.
Šéf společnosti Tesla Elon Musk při své návštěvě Dillí, kde se příští týden setká s indickým premiérem Naréndrou Módím, oznámí investici v Indii za dvě až tři miliardy dolarů (47,4 až 71,1 miliardy korun), především do výstavby nového závodu. S odvoláním na dva obeznámené zdroje o tom ve středu informovala agentura Reuters. Tesla se o indický trh zajímá už několik let a její zástupci tuto zemi loni několikrát navštívili.
Musk dravě zainvestuje v Indii. Pro Teslu je to velmi slibný trh
Zprávy z firem
Veřejné výdaje na podporu elektromobility bývají často cílem až zbytečně hysterické kritiky. Ale někdy si kritiku zaslouží naopak pořádnou. Třeba aktuální záměr hlavního města Prahy nakoupit 1500 dobíjecích stanic pro elektromobily, který svou cenou eufemisticky řečeno šokuje.
Praha chce koupit veřejné elektronabíječky. Vyjdou na rovný bambilion
Názory
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.