Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Amazon je nejcennější značkou, Tesla je skokan. Čínské brandy ale vytrvale sílí

Amazon dál kraluje žebříčku nejhodnotnějších značek BrandZ, který sestavuje výzkumná agentura Kantar.
ČTK
 ČTK

Nejhodnotnější značkou světa je Amazon, za ním následují Apple a Google. Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar. Žebříček také ukazuje, že se výrazně zvyšuje hodnota čínských značek, která už překonala hodnotu největších značek z Evropy.

Reklama

Internetový obchod Amazon, který v roce 1994 založil Jeff Bezos, má nyní značku oceněnou podle odhadů na 684 miliard dolarů (14,7 bilionu korun). Hodnota Applu, založeného v roce 1976, podle Kantaru činí 612 miliard dolarů.

Celková hodnota 100 značek dosahuje 7,1 bilionu dolarů a žebříčku stále dominují značky ze Spojených států. Do první desítky se dostaly dvě čínské značky, a to sociální síť Tencent a internetový obchod Alibaba.

„Čínské značky pomalu, ale vytrvale postupují a dosáhly už významného pokroku. Stále více firem totiž využívá svůj vlastní technologický vývoj a prokazuje schopnost přizpůsobit se hlavním trendům, které utvářejí Čínu a světový trh,” uvedl ředitel oddělení globální strategie v Kantar BrandZ Graham Staplehurst.

Pěti značkám se podařilo více než zdvojnásobit hodnotu. Jsou to čínští internetoví prodejci Pinduoduo a Meituan, čínský výrobce likéru Moutai, čínská síť TikTok a americká automobilka Tesla.

Reklama

Tesla, založená v roce 2003, je také nejrychleji rostoucí značkou a nejhodnotnější automobilovou značkou. Meziročně zvýšila hodnotu o 275 procent na 42,6 miliardy dolarů.

Americké značky se na celkové hodnotě značek v žebříčku podílejí 74 procenty. Čínské značky 14 procenty a evropské osmi procenty. Před deseti lety měly čínské značky v žebříčku podíl 11 procent a evropské 20 procent, upozornil Kantar.

Největší evropskou značkou je na 21. místě značka luxusních doplňků Louis Vuitton, další je na 26. místě německá softwarová skupina SAP. Jedinou britskou značkou v seznamu je Vodafone na 60. místě, uvedla agentura Reuters.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Šampiony akciových trhů jsou letos technologické firmy. Japonsko a Německo trhly rekord

Šampiony akciových trhů jsou letos technologické firmy s AI. Japonsko a Německo trhly rekord

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme