Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Nejhorší rok v historii. Výrobce autobusů SOR Libchavy se propadl do rekordní ztráty

Výrobce autobusů SOR Libchavy se propadl do rekordní ztráty
profimedia.cz
 ČTK

Výrobce autobusů SOR Libchavy se minulý rok propadl do ztráty 111 milionů korun. Rok předtím dosáhl zisk po zdanění 106 milionů korun. Tržby z prodeje vlastních výrobků a služeb se meziročně snížily o čtyři procenta na 2,995 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.

Reklama

Vedení firmy výsledek označilo za „nejhorší v historii". Podle něj k tomu významně přispěl finanční výsledek hospodaření se ztrátou 92 milionů korun i složitá situace s dodávkami materiálů a komponentů a zdražení energií.

Výroba aut v Česku nabrala na tempu, stejně jako elektromobilů

Výroba aut v Česku nabrala na tempu, stejně jako elektromobilů

Výroba automobilů v Česku nabrala tempo. Za první čtyři měsíce stoupla o více než čtvrtinu, jen za duben pak o pětinu. Nejvyšší nárůst hlásí Škoda Auto. Každé osmé auto pak mělo elektrický pohon, uvedlo Sdružení automobilového průmyslu.

Přečíst článek

Firma vloni prodala 516 autobusů, z toho jeden zkušební zařazený mezi vlastní majetek. Prodej vozidel zaznamenal pokles o 9,5 procenta v porovnání s rokem 2021, kdy se jich prodalo 569, a o 2,5 procenta proti roku 2020 s 529 prodanými vozy.

Společnost vyrábí hlavně vozidla s dieselovým motorem. Kromě toho dodala zákazníkům minulý rok také 42 elektrobusů a 47 vozů využívající jako palivo CNG, tedy stlačený zemní plyn. Prodala také 12 trolejbusů.

Reklama

Autobusy firmy jezdí i v Rumunsku či Estonsku

Hlavními zákazníky byly společnosti provozující veřejnou hromadnou a komerční dopravu v Česku a na Slovensku. V ČR výrobce loni prodal 255 autobusů, na Slovensku 181. Největšími zákazníky byli vloni firma OverLIne Fleet ovládaná firmou BusLine Holding se 112 vozy, Dopravní podnik Bratislava s 63, Transdev Trenčím s 43 a Dopravní podnik Brno s 33 vozy. Do Rumunska bylo dodáno 41 elektrobusů, zákazníky měl SOR Libchavy i v Německu, Maďarsku a Estonsku.

Polský dopravce zruší autobusovou linku 666 na poloostrov Hel

Stížnosti zabraly. Polská “highway to Hel” s autobusovou linkou č. 666 končí

Polský autobusový dopravce PKS Gdynia zruší svou linku 666 na poloostrov Hel, který je vyhledávanou turistickou lokalitou. Od 24. června linka dostane číslo 669, informuje agentura Reuters. Mluvčí dopravce uvedl, že společnost dostávala pravidelně stížnosti na název linky, který veřejně kritizovaly i některé křesťanské skupiny.

Přečíst článek

Na konci loňského roku ve společnosti pracovalo 713 kmenových zaměstnanců, o 21 méně než rok předtím. Téměř čtvrtinu z nich tvořili technicko-hospodářští pracovníci. Dlouhodobě firma pociťuje nedostatek kvalifikovaných zaměstnanců, což ji omezuje v dalším rozvoji.

Stoprocentním vlastníkem společnosti je prostřednictvím firmy Bauliga společnost EP Industries (EPI). SOR v minulosti vyráběl zemědělské stroje. V roce 1991 firmu koupili bývalí zaměstnanci Karosy a o dva roky později podnik vyrobil první prototyp autobusu.

V roce 2022 bylo v Česku vyrobeno 5322 autobusů, což byl nárůst o 7,6 procenta. Ve vysokomýtském pondiku Iveco Czech Republic stoupla produkce o 9,2 procenta na 4766 autobusů. SOR Libchavy dokázal vyrobit 520 autobusů, což byl pokles o 5,8 procenta, Škoda Electric vyrobila v minulém roce 14 autobusů.

RegioJet má rekordní tržby

Jančurův RegioJet přestal krvácet, je zpět v zisku

Covidové roky zamávaly se zisky dopravců. Loňský rok byl rokem jejich částečného zahojení. RegioJet podnikatele Radima Jančury se dostal loni dostal z předloňské ze ztráty do zisku 126 milionů korun při rekordních, takřka třímiliardových tržbách. Uvedla to mluvčí firmy.

Přečíst článek


 

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Čína tlačí na Fialovu vládu, aby se vyslovila proti clům EU na čínská elektroauta

Přečíst článek
Peking se ohradil proti kanadským clům na elektromobily, vyzval k jejich zrušení

Česko utrpí šok z elektromobility. O práci přijde až 75 tisíc lidí, spočítal MMF

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme