Nejstarší americký řemeslný pivovar Anchor Brewing po 127 letech končí

Americký řemeslný pivovar Anchor Brewing Company, založený v roce 1896 v San Franciscu, ukončí činnost. Společnost, která se sama označovala za první řemeslný pivovar ve Spojených státech, se roky potýkala s poklesem prodeje.
Řemeslné pivovary bojují se změnou spotřebitelských návyků, rostoucími náklady a s přetrvávajícími problémy v dodavatelském řetězci. Podle japonského pivovarnického gigantu Sapporo, který firmu koupil v roce 2017, snahy o záchranu značky selhaly. S odkazem na sdělení firmy o tom píše server BBC.
„Bylo to mimořádně těžké rozhodnutí,“ řekl mluvčí Anchor Brewing Sam Singer. „Uvědomujeme si důležitost a historický význam Anchoru pro San Francisco a pro odvětví řemeslného pivovarnictví, ale dopady pandemie, inflace, zejména v San Francisku, a vysoce konkurenční trh, nedaly společnosti jinou možnost než to udělat,“ řekl.
Ameriku kdysi ovládali pivovarští giganti, jako je Miller či Anheuser-Busch. Od 80. let se ale začal prudce zvyšovat počet nezávislých výrobců piva.
Anchor byl průkopníkem tohoto trendu, v 70. a v 80. letech minulého století zvýšil dosah i mimo San Francisco. Přezdívalo se mu kmotr americké renesance řemeslného piva. Potravinářský web Eater v profilu společnosti v roce 2017 uvedl, že je známá tím, že nabízí „bublinkovou, sladovou, trochu hořkosladkou alternativu k vodnatým plzeňským“, které trh dlouho ovládaly.
Snaha nadnárodních firem s konzervativními zákazníky oslovit nové spotřebitele se může hrubě nevyplatit. Přesvědčil se o tom pivovarský gigant Anheuser-Busch, který na jaře vsadil na transgenderovou influencerku Dylan Mulvaneyovou (na snímku). Její video propagující na sociálních sítích speciálně pro ni vyrobené plechovky piva Bud Light vyvolal bojkot milovníků piva v takové míře, že v květnu tato značka po letech přišla o prestižní post nejprodávanějšího piva v USA, napsal deník The Wall Street Journal.
Transgenderová reklama, která vejde do dějin. Americký Bud kvůli ní přišel o pozici nejprodávanějšího piva
Zprávy z firem
Národ pivařů? Nikoliv. V tuzemsku se produkuje i skvělé víno. Navíc vinařské domy jsou čím dál "hezčí" a kromě degustace lákají i na skvělou architekturu.
Umí Češi pít jen pivo? Ne, produkují i skvělé víno a vinařství jsou čím dál tím hezčí
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.