Nejstarší americký řemeslný pivovar Anchor Brewing po 127 letech končí
Americký řemeslný pivovar Anchor Brewing Company, založený v roce 1896 v San Franciscu, ukončí činnost. Společnost, která se sama označovala za první řemeslný pivovar ve Spojených státech, se roky potýkala s poklesem prodeje.
Řemeslné pivovary bojují se změnou spotřebitelských návyků, rostoucími náklady a s přetrvávajícími problémy v dodavatelském řetězci. Podle japonského pivovarnického gigantu Sapporo, který firmu koupil v roce 2017, snahy o záchranu značky selhaly. S odkazem na sdělení firmy o tom píše server BBC.
„Bylo to mimořádně těžké rozhodnutí,“ řekl mluvčí Anchor Brewing Sam Singer. „Uvědomujeme si důležitost a historický význam Anchoru pro San Francisco a pro odvětví řemeslného pivovarnictví, ale dopady pandemie, inflace, zejména v San Francisku, a vysoce konkurenční trh, nedaly společnosti jinou možnost než to udělat,“ řekl.
Ameriku kdysi ovládali pivovarští giganti, jako je Miller či Anheuser-Busch. Od 80. let se ale začal prudce zvyšovat počet nezávislých výrobců piva.
Anchor byl průkopníkem tohoto trendu, v 70. a v 80. letech minulého století zvýšil dosah i mimo San Francisco. Přezdívalo se mu kmotr americké renesance řemeslného piva. Potravinářský web Eater v profilu společnosti v roce 2017 uvedl, že je známá tím, že nabízí „bublinkovou, sladovou, trochu hořkosladkou alternativu k vodnatým plzeňským“, které trh dlouho ovládaly.
Snaha nadnárodních firem s konzervativními zákazníky oslovit nové spotřebitele se může hrubě nevyplatit. Přesvědčil se o tom pivovarský gigant Anheuser-Busch, který na jaře vsadil na transgenderovou influencerku Dylan Mulvaneyovou (na snímku). Její video propagující na sociálních sítích speciálně pro ni vyrobené plechovky piva Bud Light vyvolal bojkot milovníků piva v takové míře, že v květnu tato značka po letech přišla o prestižní post nejprodávanějšího piva v USA, napsal deník The Wall Street Journal.Transgenderová reklama, která vejde do dějin. Americký Bud kvůli ní přišel o pozici nejprodávanějšího piva
Zprávy z firem
Národ pivařů? Nikoliv. V tuzemsku se produkuje i skvělé víno. Navíc vinařské domy jsou čím dál "hezčí" a kromě degustace lákají i na skvělou architekturu.Umí Češi pít jen pivo? Ne, produkují i skvělé víno a vinařství jsou čím dál tím hezčí
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.