Nejvíce riskují řidiči Subaru, „škodovkáři“ jsou naopak ohleduplní, tvrdí studie
Koho se na silnicích máme obávat? Podle výzkumu britských vědců záleží i na značce auta. Je prý pravděpodobnější, že nehodu způsobí řidič BMW než Škody. Kdo za to může, pilot nebo značka? Roli prý může hrát i agresivní marketing.
Některé typy aut jsou častějšími účastníky dopravních nehod než ostatní. U některých značek prý existuje větší pravděpodobnost, že způsobí dopravní nehodu. To jsou závěry studie, kterou nedávno publikoval britský odborný časopis Journal of Social Marketing.
Trojice vědců a analytiků zkoumala data o britských dopravních nehodách, přičemž objevila 400 tisíc kolizí, ve kterých hrálo roli bezohledné řízení, jako příliš vysoká rychlost, jízda na červenou, nerespektování přechodů pro chodce nebo předjíždění na plné čáře, přibližuje deník The Guardian. To však nebylo cílem výzkumu
„Za stejných podmínek by se dal očekávat stejný podíl agresivních manévrů u všech typů vozidel,“ zamýšlí Alan Tapp, jeden z autorů studie a profesor sociálního marketingu na bristolské University of the West of England. Jenže tato hypotéza se nepotvrdila.
Prodej německé automobilky Volkswagen v Číně bude letos zřejmě nejnižší od roku 2012, protože rychlý přechod k elektromobilům v zemi zvyšuje zájem o domácí značky. A německý automobilový gigant není jediný, který se potýká se slabým prodejem v Číně. Vyplývá to za analýzy, kterou provedla zpravodajská televize CNBC.Volkswagen dostává naloženo od čínských elektromobilů. A není sám
Zprávy z firem
Kdo riskuje nejvíc?
Na typu a i značce auta ale překvapivě záleželo, a to docela zásadně. Z poměrně rozsáhlého datového souboru jako účastníci nehod spojených s bezohledným nebo riskantním řízením vyskakují nejvíce řidiči aut, která jsou prezentována jako silná, výkonná a atraktivní, čemuž se přizpůsobuje i reklama. Konkrétně jsou to značky Subaru, BMW či Porsche.
Zmíněné automobilky se brání tomu, že by za tyto ne úplně přívětivé statistiky nesly zodpovědnost (což ani studie netvrdí), naopak proklamují, že bezpečnost je jejich nejdůležitějším zájmem. Například Porsche prý každého nového britského majitele pozve na slavný okruh Silverstone, kde jezdí formulová Velká cena, aby mohly chování svého auta dokonale poznat a ovládnout.
Nefunguje to ale jen pro piráty silnic. Výzkum také identifikoval auta, která se v těchto typech nehod ocitají nejméně. Když při přecházení silnice spatříte například blížící se Hyundai nebo Škodu, můžete prý být docela v klidu.
Růst ruské ekonomiky překonává všechna expertní očekávání, ukazuje dosavadní slabost sankcí, shrnuje agentura Bloomberg. Dle MMF (a jeho ukazatele HDP na osobu v mezinárodních dolarech roku 2017) letos ruská ekonomika bude o 5,5 procenta silnější než v předcovidovém roce 2019, česká ale o 2,5 procenta slabší.Ruskou ekonomiku neskolila pandemie ani válka. Za sebou nechává i německou
Money
Slepice nebo vejce
Kdo za to ale může? Vybírá si určitý typ riskujících řidičů výkonnostní auta nebo lidé „zvlčí“ až za volantem vozu atraktivní značky? Na to už data odpověď nenašla a sami autoři studie přiznávají, že je to otázka trochu podobní idiomu o slepici a vejci. Jistě si však vybavíme situaci, kdy marketing automobilku spojuje s rychlostí, závody či výkonem. A kdo by si nechtěl někdy připadat jako James Bond, Jeremy Clarkson nebo Lewis Hamilton?
„Víme, že některé automobilky každoročně vynakládají stovky milionů dolarů na celosvětovou propagaci svých vozů pomocí obrázků, které v některých případech nenápadně naznačují spojení mezi jejich značkou vozu a výkonnostní jízdou. Víme také, že design některých značek zřejmě oslovuje řidiče, kteří chtějí posouvat hranice svého výkonu,“ vysvětluje Tapp podle The Guardian.
Bezpečnostní systémy a jízdní vlastnosti se neustále posouvají kupředu mílovými kroky a jistě pomáhají bezpečnosti dopravy. Dokud řízení nepřevezmou autonomní vozy, to ale vždycky bude článek mezi pedálem a volantem, kdo rozhodne, jestli zastaví na červenou nebo dá na přechodu přednost chodci. Jestli může k bezpečnějšímu provozu přispět i lepší marketing, proč o tom nepřemýšlet?
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.