Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Nejvyužívanější rozvozce Evropy. Kurýrní společnost DODO poprvé překonala obrat 1,5 miliardy

Kurýrní firma DODO zvýšila loni obrat o 20 procent na 1,53 miliardy
DODO
 ČTK

Technologicko-logistická firma DODO zvýšila loni meziročně obrat o 20 procent na 1,53 miliardy korun. Loňský obrat byl podle DODO rekordní. Hrubá marže firmy stoupla loni o 39 procent, její výši ale společnost neuvedla. DODO rozváží zboží například pro řetězce či e-shopy Tesco, Košík, KFC, Billa, Albert, Rossmann, Dr. Max, Benu, Decathlon, Hervis, Electro World nebo Nay. Kromě Česka působí na Slovensku, v Maďarsku, Německu, Rakousku a Bulharsku.

Reklama

V roce 2023 doručilo DODO přes šest milionů objednávek. V nejrušnější den jich bylo více než 29.000 a denní průměr se loni pohyboval kolem 16 400 objednávek. Pro DODO v minulém roce jezdilo přes 2600 kurýrů a 1200 vozů v 88 městech. Kromě toho měla firma 240 zaměstnanců v kancelářích.

Počet kurýrů a vozů stoupl oproti předchozímu roku o několik stovek. Ve zprávě o hospodářských výsledcích za rok 2022 firma uváděla 2300 kurýrů a tisícovku vozů. Meziročně vzrostl také počet měst, ve kterých DODO působí. Předloni jich bylo 76.

Firma loni působila ve 14 různých segmentech trhu od potravin přes elektroniku a drogerii až po léčiva. Největší meziroční nárůst napříč všemi evropskými trhy vykázal segment potravin, ve kterém se DODO stalo podle firmy nejvyužívanějším rozvozcem v celé Evropě.

Jiří Hlavenka: Češi jsou dobří tvůrci produktů, ale mizerní obchodníci

Jiří Hlavenka: Češi jsou dobří tvůrci produktů, ale mizerní obchodníci

Když někdo na Západě přijde se startupovým nápadem, obvykle přemýšlí hlavně o trhu, obchodu, marketingu. „My jsme spíše velmi dobří tvůrci produktů, možná v něčem lepší než Silicon Valley,“ řekl v rozhovoru pro Export.cz investor a podnikatel Jiří Hlavenka. „Silicon Valley říká – my jsme tvůrci byznysu. Většina českých startupů, jeden vedle druhého – a mám zkušenosti s mnoha desítkami – hapruje v obchodě,“ zdůrazňuje finančník, který je také radním Jihomoravského kraje pro vědu, výzkum a inovace.

Přečíst článek

Reklama

„Ačkoliv se segment e-commerce potýkal i v loňském roce s celkovým poklesem, podařilo se nám dosáhnout signifikantního růstu a dále pokračovat v expanzi na velké západní trhy,“ sdělil výkonný ředitel a většinový majitel DODO Group Michal Menšík. Silný závěr loňského roku podle něj naznačil, že by se on-line obchody mohly letos dočkat opětovného růstu. „Pro rok 2024 chystáme mimo jiné další posilování v segmentu rozvozu potravin, kde budeme chtít napřič trhy získávat nové silné partnery, e-shopům nabídneme standardizovaný produkt v podobě doručení ve stejný den a chceme dále růst na trzích, kde již působíme,“ doplnil.

DODO bude také dál investovat do technologických inovací, například do využívání umělé inteligence. „Jednou z loňských novinek je pokročilý AI prediktor, který dokáže s pomocí umělé inteligence předpovědět objednávky na dva týdny dopředu s přesností na konkrétní hodiny,“ uvedl provozní ředitel DODO Group Martin Marek.

Deník Hospodářské noviny dnes uvedl, že celkově je DODO nadále ve ztrátě. Podle Menšíka bude podobná jako v roce 2022, případně o jednotky procent klesne. „Jedná se o řízenou a zdravou ztrátu, která je zapříčiněna tím, že jsme významně investovali do expanze, etablování na nových trzích, stavění managementu pro další region a interního vývoje,“ řekl deníku Menšík. „V dalších letech tedy napříč trhy očekáváme postupné překlápění směrem k zisku,“ dodal.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Křetínský a Tkáč investují 1,5 miliardy do logistického start-upu DoDo

Miliardáři Křetínský a Tkáč investují 1,5 miliardy do logistického start-upu DoDo

Přečíst článek

Jan Andrus: Naše haly posouvají ekonomiku země. Ale dá se v nich třeba i lézt

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme