Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Jan Kameníček: Každý nový produkt musí být efektivnější než ten předchozí

Jan Kameníček, ředitel HPE
HPE
 nst
nst

Nekupujte IT produkty. Trend je pronájem služeb a infrastruktury, říká šéf HPE Jan Kameníček.

Reklama

Co vše jste u vás už transformovali z klasického produktu na „službu”? 

Česká pobočka HPE tento rok prodává přibližně 17 procent z našeho produktového portfolia pro datová centra formu služby HPE GreeenLake. V principu jsme schopni nabídnout téměř celé naše hardwarové a softwarové portfolio formou služby, hovořím primárně o typu služby IaaS a PaaS (infrastruktura a platforma jako služba).

Radíte firmám, jak mohou lépe hospodařit se zdroji a energiemi? Kde se nejvíce plýtvá? 

Určitě, ono to jde ruku v ruce s ekonomickými ukazateli každé firmy. Hlavní úspory lze najít v oblasti využití co nejmodernějších technologií s nízkou spotřebou elektrické energie, a nákupem a provozem pouze nezbytného množství výpočetního výkonu bez značných výkonových rezerv. Pokud si nakoupíte technologie formou služby, je v našem primárním zájmu navrhnout výpočetní systém tak, aby co nejefektivněji pokryl potřebu různých zátěží od různých aplikací, aby nebylo nutné provozovat zbytečně mnoho rezervních kapacit na pokrytí výkonových špiček.

Reklama

ESG, ilustrační foto

Model „služba místo produktu” nabírá na popularitě

Světlo jako služba, koberec jako služba, cloud jako služba. Firmy se vrhají na cirkulární ekonomiku i v mnohdy nečekaných oblastech.

Přečíst článek

Jak vy sami ve firmě řešíte velkou energetickou náročnost IT systémů a cloudů? Například z hlediska dosažení uhlíkové neutrality. 

Každá nová technologie, která se vyvíjí v našich laboratořích, musí mít nižší spotřebu než ta předchozí a musí být postavena na co největším počtu recyklovatelných komponentů. Obrovské rezervy vznikají u výrobců software, protože vzhledem k vysokým výkonům stávajících výpočetních systémů málokdo řeší efektivitu napsaného softwaru s ohledem na potřebu výpočetního výkonu. Ale trendy jako virtualizace nebo kontejnerizace zásadně zvyšují využitelnost infrastruktury pro běh moderních „cloud native” aplikací a tím významně přispívají k celkové úspoře potřebného výpočetního výkonu. Proto HPE zahrnulo do svého portfolia i tyto platformy jako službu. Tedy ve využití „kontejnerové” platformy vidím neméně významný trend lepšího využití infrastruktury, podobně jako při sdílení infrastruktury formou cloudu nebo IaaS řešení. A HPE všechny tyto trendy využívá ve vlastních datových centrech.

>>>>>>Zajímá vás udržitelný rozvoj, byznys a investice? Objednejte si náš zbrusu nový magazín věnovaný fenoménu ESG<<<<<<

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme