Německá ostuda. Fotbalisty nově oblékne Nike, Adidas končí
Německým politikům se nelíbí, že fotbalová reprezentace od roku 2027 nebude hrát v dresech vyráběných domácí firmou Adidas. Rozhodnutí Německého fotbalového svazu (DFB) dát přednost americkému výrobci sportovní módy Nike považují za nevlastenecké, napsal deník Die Welt na svých internetových stránkách.
„Německý fotbalový dres bez tří pruhů si dokážu představit jen těžko. Adidas a německá fotbalová reprezentace pro mě patřily vždy k sobě, je to kus německé identity,“ řekl německý ministr hospodářství za Zelené Robert Habeck. Německému fotbalovému svazu vzkázal, že by si přál „více lokálního patriotismu“.
Firma Adidas sídlí v bavorském Herzogenaurachu a podle údajů z roku 2022 pro ni pracuje více než 59 tisíc lidí.
Zaprodané národní barvy
Die Welt uvádí, že projev vlastenectví je u Habecka překvapivý. Jeho odpůrci s oblibou připomínají citát z jedné jeho knih, kde psal o tom, že „z lásky k vlasti mu bylo vždy na zvracení“.
Německý sociálnědemokratický ministr zdravotnictví Karl Lauterbach rozhodnutí vyměnit dresy od Adidasu na oblečení od Nike označil za „chybné“ a posteskl si, že „komerce ničí tradici a kousek vlasti“.
Bavorský premiér Markus Söder uvedl, že to, „že národní jedenáctka hraje ve třech pruzích, bylo stejně jasné, jako že míč je kulatý a utkání trvá 90 minut“. Připomněl, že v roce 1954 výhra německé fotbalové reprezentace na světovém mistrovství znovu zemi dala pocit sebevědomí. Tehdy fotbalisté měli na sobě poprvé vybavení od firmy Adidas a stejně tomu bylo při všech dalších třech jejich výhrách na světovém šampionátu. Proto Söder považuje za „špatné a nepochopitelné, že tento příběh má nyní skončit“. Německý fotbal podle politika z konzervativní Křesťanskosociální unie (CSU) nemá být „míčem v souboji mezinárodních koncernů“.
Německý ekonomický deník Handelsblatt s odvoláním na své zdroje ve čtvrtek napsal, že Nike zaplatí německému svazu ročně devítimístnou částku v eurech. S minimálně 100 miliony eur (přes 2,5 miliardy korun) ročně tak DFB dostane nejméně dvakrát více než současných 50 milionů eur ročně od Adidasu.
Češi se konečně dočkali. To, co je v tuzemsku po léta běžné, proniklo do módního světa. Outdoorové a užitkové oblečení pro denní nošení ve stále větší míře konkuruje streetwearu, který dlouho vládl. Výjimkou dnes nejsou outdoorové a pracovní bundy, overaly, kalhoty i turistické boty v kolekcích luxusních módních domů. S cenovkou převyšující i tisícovku eur.Oblečení na ryby nebo na stavbu? I za tisíce eur. Outdoor dobývá luxusní módu
Enjoy
Daniel Křetínský vstupuje na britskou fotbalovou scénu. Koupil 27procentní podíl v jednom z nejstarších anglických klubů West Ham United. Transakci oznámil klub na svých webových stránkách, její výši neuvedl. V médiích se dříve spekulovalo o tom, že Křetínského podíl by mohl mít výši asi 700 milionů liber, tedy přibližně 21,3 miliardy korun. Miliardář a spolumajitel EPH Křetínský tak bude v Evropě vlastnit podíly hned ve dvou špičkových klubech - londýnském klubu a pražské Spartě. Křetínský si ke Spartě koupil podíl ve West Hamu
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.