Německá ostuda. Fotbalisty nově oblékne Nike, Adidas končí

Německým politikům se nelíbí, že fotbalová reprezentace od roku 2027 nebude hrát v dresech vyráběných domácí firmou Adidas. Rozhodnutí Německého fotbalového svazu (DFB) dát přednost americkému výrobci sportovní módy Nike považují za nevlastenecké, napsal deník Die Welt na svých internetových stránkách.
„Německý fotbalový dres bez tří pruhů si dokážu představit jen těžko. Adidas a německá fotbalová reprezentace pro mě patřily vždy k sobě, je to kus německé identity,“ řekl německý ministr hospodářství za Zelené Robert Habeck. Německému fotbalovému svazu vzkázal, že by si přál „více lokálního patriotismu“.
Firma Adidas sídlí v bavorském Herzogenaurachu a podle údajů z roku 2022 pro ni pracuje více než 59 tisíc lidí.
Zaprodané národní barvy
Die Welt uvádí, že projev vlastenectví je u Habecka překvapivý. Jeho odpůrci s oblibou připomínají citát z jedné jeho knih, kde psal o tom, že „z lásky k vlasti mu bylo vždy na zvracení“.
Německý sociálnědemokratický ministr zdravotnictví Karl Lauterbach rozhodnutí vyměnit dresy od Adidasu na oblečení od Nike označil za „chybné“ a posteskl si, že „komerce ničí tradici a kousek vlasti“.
Bavorský premiér Markus Söder uvedl, že to, „že národní jedenáctka hraje ve třech pruzích, bylo stejně jasné, jako že míč je kulatý a utkání trvá 90 minut“. Připomněl, že v roce 1954 výhra německé fotbalové reprezentace na světovém mistrovství znovu zemi dala pocit sebevědomí. Tehdy fotbalisté měli na sobě poprvé vybavení od firmy Adidas a stejně tomu bylo při všech dalších třech jejich výhrách na světovém šampionátu. Proto Söder považuje za „špatné a nepochopitelné, že tento příběh má nyní skončit“. Německý fotbal podle politika z konzervativní Křesťanskosociální unie (CSU) nemá být „míčem v souboji mezinárodních koncernů“.
Německý ekonomický deník Handelsblatt s odvoláním na své zdroje ve čtvrtek napsal, že Nike zaplatí německému svazu ročně devítimístnou částku v eurech. S minimálně 100 miliony eur (přes 2,5 miliardy korun) ročně tak DFB dostane nejméně dvakrát více než současných 50 milionů eur ročně od Adidasu.
Češi se konečně dočkali. To, co je v tuzemsku po léta běžné, proniklo do módního světa. Outdoorové a užitkové oblečení pro denní nošení ve stále větší míře konkuruje streetwearu, který dlouho vládl. Výjimkou dnes nejsou outdoorové a pracovní bundy, overaly, kalhoty i turistické boty v kolekcích luxusních módních domů. S cenovkou převyšující i tisícovku eur.
Oblečení na ryby nebo na stavbu? I za tisíce eur. Outdoor dobývá luxusní módu
Enjoy
Daniel Křetínský vstupuje na britskou fotbalovou scénu. Koupil 27procentní podíl v jednom z nejstarších anglických klubů West Ham United. Transakci oznámil klub na svých webových stránkách, její výši neuvedl. V médiích se dříve spekulovalo o tom, že Křetínského podíl by mohl mít výši asi 700 milionů liber, tedy přibližně 21,3 miliardy korun. Miliardář a spolumajitel EPH Křetínský tak bude v Evropě vlastnit podíly hned ve dvou špičkových klubech - londýnském klubu a pražské Spartě.
Křetínský si ke Spartě koupil podíl ve West Hamu
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.