Německý řetězec Aldi chystá masivní expanzi v USA, která může tvrdě zasáhnout konkurenty

Německý maloobchodní řetězec Aldi plánuje do konce roku 2028 otevřít ve Spojených státech 800 nových poboček. Firma uvedla, že do expanze vloží více než devět miliard dolarů, tedy bezmála 209 miliard korun. Podle analytiků se tak marže u konkurence mohou dostat pod tlak.
Diskontní prodejce otevírá v USA stovky nových supermarketů ročně už více než deset let, uvedl šéf Aldi v USA Jason Hart. Poptávka je podle něj stále vysoká. „Naši zákazníci si žádají více supermarketů ve svých čtvrtích po celé zemi,“ řekl Hart. S plánovanými 800 novými provozovnami bude podle něj firma tam, kde ji zákazníci chtějí mít.
Řetězec Aldi loni v srpnu odkoupil téměř 400 kamenných prodejen od amerických podniků Winn-Dixie a Harveys. Část převzatých supermarketů hodlá přeměnit na obchody Aldi, ostatní chce provozovat pod dosavadními značkami. Na konci loňského roku měla společnost Aldi v USA více než 2400 prodejen.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil vznik společného podniku nazvaného CPI Kvinta, do něhož vstupují CPI Property Group Radovana Vítka a slovenské hotelové skupiny Best Hotel Properties.
Vítek rozšiřuje portfolio. Spojí se se slovenskou hotelovou skupinou Best Hotel
Reality
Plánovaná expanze německého řetězce podle analytika Neila Saunderse ze společnosti Globaldata tvrdě zasáhne konkurenci. Aldi by díky svým nízkým cenám a „moderním a atraktivním obchodům“ mohl donutit ostatní maloobchodníky snížit ceny, aby zůstali konkurenceschopní. To by srazilo jejich marže. Pro spotřebitele je expanze diskontu ale dobrou zprávou, uvedl Saunders.
Inflace přiměla mnoho amerických spotřebitelů změnit způsob nakupování. Ceny jsou totiž v průměru o 19 procent vyšší než před pandemií covidu-19, a lidé proto hledají nové možnosti, jak snížit výdaje. V obchodech s potravinami upouštějí od značkového zboží a přecházejí na zboží se značkou obchodního řetězce, nakupují v diskontních prodejnách, případně nakupují méně zboží.
Společnost působí v USA od roku 1976. Prodejny Aldi v zemi vlastní společnost Aldi Süd, zatímco Aldi Nord provozuje v USA populární řetězec Trader Joe's.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.