Německý řetězec Aldi chystá masivní expanzi v USA, která může tvrdě zasáhnout konkurenty
Německý maloobchodní řetězec Aldi plánuje do konce roku 2028 otevřít ve Spojených státech 800 nových poboček. Firma uvedla, že do expanze vloží více než devět miliard dolarů, tedy bezmála 209 miliard korun. Podle analytiků se tak marže u konkurence mohou dostat pod tlak.
Diskontní prodejce otevírá v USA stovky nových supermarketů ročně už více než deset let, uvedl šéf Aldi v USA Jason Hart. Poptávka je podle něj stále vysoká. „Naši zákazníci si žádají více supermarketů ve svých čtvrtích po celé zemi,“ řekl Hart. S plánovanými 800 novými provozovnami bude podle něj firma tam, kde ji zákazníci chtějí mít.
Řetězec Aldi loni v srpnu odkoupil téměř 400 kamenných prodejen od amerických podniků Winn-Dixie a Harveys. Část převzatých supermarketů hodlá přeměnit na obchody Aldi, ostatní chce provozovat pod dosavadními značkami. Na konci loňského roku měla společnost Aldi v USA více než 2400 prodejen.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil vznik společného podniku nazvaného CPI Kvinta, do něhož vstupují CPI Property Group Radovana Vítka a slovenské hotelové skupiny Best Hotel Properties.Vítek rozšiřuje portfolio. Spojí se se slovenskou hotelovou skupinou Best Hotel
Reality
Plánovaná expanze německého řetězce podle analytika Neila Saunderse ze společnosti Globaldata tvrdě zasáhne konkurenci. Aldi by díky svým nízkým cenám a „moderním a atraktivním obchodům“ mohl donutit ostatní maloobchodníky snížit ceny, aby zůstali konkurenceschopní. To by srazilo jejich marže. Pro spotřebitele je expanze diskontu ale dobrou zprávou, uvedl Saunders.
Inflace přiměla mnoho amerických spotřebitelů změnit způsob nakupování. Ceny jsou totiž v průměru o 19 procent vyšší než před pandemií covidu-19, a lidé proto hledají nové možnosti, jak snížit výdaje. V obchodech s potravinami upouštějí od značkového zboží a přecházejí na zboží se značkou obchodního řetězce, nakupují v diskontních prodejnách, případně nakupují méně zboží.
Společnost působí v USA od roku 1976. Prodejny Aldi v zemi vlastní společnost Aldi Süd, zatímco Aldi Nord provozuje v USA populární řetězec Trader Joe's.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.