Akcie Netflixu spadly o třetinu. Nové uživatele chce lákat na levnější předplatné s reklamou
Úbytek předplatitelů chce Netflix nahnat zavedením reklamy v levnějších verzích předplatného, píše agentura Bloomberg. Akcie streamovacího gigantu zažívají dramatický pád, odepisují více než 30 procent.
Americká internetová televize Netflix poprvé připustila, že by mohla začít nabízet i levnější předplatné podpořené příjmy z reklamy. V úterý to řekl spoluředitel firmy Reed Hastings. Netflix reklamě na své streamovací platformě dlouho odolával, nyní ji ale zvažuje, aby zastavil úbytek předplatitelů. Podle Hastingse dává taková možnost nyní smysl.
Počet uživatelů Netflixu jen za první tři měsíce tohoto roku klesl o 200 tisíc na 221,6 milionu, píše Bloomberg.
Vedení společnosti přitom očekávalo pravý opak, tedy zvýšení předplatitelů o 2,5 milionu. Nyní se Netflix připravuje, že se situace dále zhorší a očekává ztrátu dvou milionů předplatitelů za duben až červen.
Zaměstnanci jednoho obchodu společnosti Apple v New Yorku se pokoušejí založit odbory. Pokud uspějí, byly by první odborovou organizací v obchodech technologického giganta. Snahy o zřizování odborů v poslední době zesilují i ve Starbucksu a v Amazonu. Výrobce chytrých telefonů se zatím ke kroku svých zaměstnanců nevyjádřil.Už i zaměstnanci Applu chtějí odbory. Bojují za větší hodinovou mzdu a delší dovolenou
Zprávy z firem
Jednou z možností, jak rozšířit spektrum uživatelů je vytvořit levnější verzi předplatného s reklamou. „Uživatelé Netflixu ví, že jsem se vždy stavěl proti reklamě a prosazoval jsem jednoduchý předplatitelský systém. Nyní chci ale naše služby přiblížit co nejširšímu spektru předplatitelů a zavést i levnější verzi s reklamou,“ uvedl ředitel Netflixu Reed Hastings s tím, že jeho zavedení očekává nejdřív během příštího roku.
Firma se na počátku března rozhodla pozastavit své služby v Rusku kvůli invazi na Ukrajinu, přišla tak o 700 tisíc předplatných.
Čistý zisk společnosti se v prvním čtvrtletí snížil na 1,5 miliardy dolarů (34 miliard korun) z loňských srovnatelných 1,7 miliardy dolarů. Tržby stouply o 9,8 procenta na 7,8 miliardy dolarů.
Proč děti potřebují sladkosti? Jaké vitamíny a doplňky stravy by měly mít? A jak podpořit vývoj mozku? Dočtete se v dalším pokračování úspěšného seriálu Biohacking. Biohacking: Dětem dejte sladké a těžkou peřinu
Enjoy
Netflix uvedl, že čelí sílící konkurenci, kterou pro něj představují nově spuštěné streamovací služby od tradičních zábavních společností. Vliv na celkový počet předplatitelů má ale také masivní sdílení přístupových hesel, dále vysoká inflace a přetrvávající invaze ruských vojsk na Ukrajinu. Netflix kvůli ní opouští ruský trh.
Firma odhaduje, že přístupové heslo k její streamovací službě sdílí v celém světě více než 100 milionů domácností, z toho přes 30 milionů ve Spojených státech a Kanadě. Netflix to zatím toleroval, protože byl schopen silně růst, teď se ale chystá proti této praxi zakročit.
Netflix ještě v roce 2016 uváděl, že o rozsáhlém zneužívání přístupových informací ví, ale že proti tomu neplánuje nic dělat. Management připouští, že sdílení hesel možná přispělo k rychlejšímu růstu počtu předplatitelů, ale vzhledem k tomu, že firmě začátkem letošního roku předplatitelů ubylo, změny jsou podle serveru CNBC patrně nevyhnutelné. Žádnou globální strategii proti sdílení hesel Netflix zatím nemá, podle serveru CNBC ale postoj firmy naznačuje, že zásadní změny mohou přijít už začátkem příštího roku.
Ve snaze přilákat nové zákazníky Netflix například zvýšil výdaje na nové produkty, hlavně na původní televizní tvorbu. Aby ji mohl zaplatit, zvýšil cenu své služby. Firma uvedla, že cenové změny jí pomáhají zvýšit výnosy, ale že jsou za uplynulé čtvrtletí z velké části zodpovědné za úbytek zhruba 600.000 předplatitelů v USA a Kanadě.
Levnější předplatné podpořené reklamou by mohlo Netflixu pomoci udržet si tu část zákazníků, kterým záleží na ceně. Zároveň by to mohla být pro Netflix nová možnost, jak si zajistit další příjmy.
„Je jasné, že službě Hulu to tak funguje. Dělá to i Disney a dělali to tak i v HBO,“ připustil Hastings. „Myslím, že se nedá moc pochybovat o tom, že to tak jde,“ dodal.
Akcie streamovacího gigantu po zprávě o poklesu jeho předplatitelů zažívají dramatický pád. Krátce po otevření burzy ztrácí téměř třetinu své hodnoty. Ale není to jen Netflix, spolu s ním - i když podstatně méně - krvácí i další streamovací platformy. Akcie společnosti Disney odepisují kolem pěti procent. Roku ztrácí přes sedm procent.
Během pandemie obliba soukromých letů vzrostla, lidé se dostali do míst, kam by je běžné linky nedopravily, navíc se vyhnuli frontám a potenciální nákaze. Podle Martina Feče z brokerské společnosti Charter Advisory, která lety s private jety zprostředkovává, se tak cílová skupina této formy přepravy rozrůstá. „Už to není jen svět vlastníků firem, ale nově třeba i manažerů z korporátu,“ tvrdí.Martin Feč: Private jetem se do Ruska dostanete. My to ale v žádném případě nenabízíme
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.