Netflix začíná šetřit, chystá se propouštět. A možná ne jednou

Po oznámení největší světové videotéky Netflix minulý měsíc, že poprvé za deset let ztratil předplatitele, streamovací společnost uvedla, že propustí asi 150 lidí v celé společnosti, především ve Spojených státech. To představuje asi dvě procenta její celkové pracovní síly. A zřejmě nezůstane jen u jedné vlny, napsal deník The New York Times.
„Náš zpomalující růst tržeb znamená, že musíme také zpomalit růst nákladů,“ uvedl Netflix v prohlášení. „Tyto změny nesouvisí s individuálními výkony zaměstnanců, primárně josu řízeny obchodními potřebami podniku,“ píše s odkazem na sdělení firmy The New York Times.
V dubnu při reportu výsledků za první čtvrtletí finanční ředitel Netflixu Spencer Neumann uvedl, že v příštích dvou letech má společnost v úmyslu omezit část svých výdajů. Zatímco Netflix bude i nadále věnovat přibližně 17 miliard dolarů (téměř 400 miliard korun) ročně na vývoj nových televizních pořadů a filmů, bude tak činit s méně lidmi pracujícími v zákulisí.
Netflix i přes první pokles diváků ve své historii nadále drží první příčku mezi streamovacími službami. Služby Disney+ a Hulu vlastněné Waltem Disneym však rostou výrazným tempem, ukázaly výsledky jednotlivých provozovatelů globálních streamovacích služeb.
Další problém Netflixu. V boji o diváky jej dotahuje Disney
Zprávy z firem
„Snažíme se být rozumní a obezřetní, pokud jde o snižování růstu výdajů, abychom odráželi realitu růstu příjmů podniku,“ řekl tehdy Neumann. Firma také hodlá pečlivěji vybírat nové projekty – proto již zrušila chystaný kreslený seriál Pearl (Perla), který měla produkovat manželka britského prince Harryho Meghan Markleová.
Podle osoby znalé situace, která pod podmínkou anonymity promluvila k projednání vnitřních záležitostí společnosti, pravděpodobně dojde ke konci tohoto roku k dalšímu propouštění.
Po špatných výsledcích se největší internetová televize světa musí začít chovat jinak. Namísto stovek nových seriálů a filmů bude pečlivě vybírat budoucí projekty. První obětí sekání nákladů se stal chystaný seriál Meghan Markleové.
Netflix zrušil chystaný seriál Meghan Markleové. Musí šetřit
Zprávy z firem
Netflix, dlouholetý lídr streamingu pokud jde o předplatitelskou základnu, minulý měsíc uvedl, že ztratil přibližně 200 tisíc předplatitelů v prvních třech měsících roku a že očekává, že další dva miliony opustí službu během druhého čtvrtletí letošního roku. Zprávy vyvolaly šok v zábavním průmyslu, ve kterém mnoho společností vsadilo svou budoucnost právě na pokračující růst streamovacích služeb.
V týdnu po oznámení čtvrtletních výsledků také Netflix zveřejnil, že udělá něco, co jeho manažeři slíbili, že se nikdy nestane: umožní předplatitelům možnost platit méně za verzi služby, ale s reklamami. To se pravděpodobně stane do konce roku. Společnost zároveň plánuje zakročit proti sdílení hesel, což je praktika, o níž se Netflix domnívá, že společnost stála příjmy od přibližně 100 milionů neoprávněných uživatelů, kteří službu sledují a neplatí za ni.
První série oceňovaného seriálu podle knih Isaaca Asimova se natáčela v Irsku. Nyní se štáb přesune do Prahy a dalších lokací v České republice. Průměrný rozpočet na epizodu byl 4,5 milionu dolarů, tedy více než 100 milionů korun.
Další velký projekt v Praze. Apple tu natáčí miliardový seriál Nadace
Enjoy
Další ranou na ekonomice Netflixu je aktuální rozhodnutí Švýcarů, kteří se v nedělním referendu mimo jiné usnesli, že velké streamovací společnosti jako Netflix, Amazon Prime Video nebo Disney+ budou muset čtyři procenta ze svého zisku realizovaném na území konfederace investovat do místní audiovizuální tvorby, tedy zejména do filmové a televizní produkce. Jedná se o dodatečný poplatek nad rámec běžného zdanění.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.