Nike těží z oživení v Číně, i přes slevové akce zvýšil tržby o pět procent

Americký výrobce sportovního oblečení a obuvi Nike zvýšil ve čtvrtém finančním čtvrtletí tržby o pět procent na 12,8 miliardy dolarů (279 miliard korun), a překonal tak odhady analytiků. Nové slevové akce ale poškodily firemní marže. Firma to uvedla ve svém čtvrtečním sdělení.
Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovaly tržby na 12,59 miliardy dolarů. Největší světový výrobce sportovního oblečení těžil z oživení v Číně, kde tržby po skončení přísné proticovidové politiky stouply o 16 procent.
Německému výrobci sportovní obuvi a oblečení Adidas loni klesl zisk z běžné činnosti o 83 procent na 254 milionů eur (bezmála šest miliard korun). Firma se potýkala s vysokou inflací a problémy v Číně, kvůli obviněním z antisemitismu pak zrušila spolupráci s rapperem Kanyem Westem. Adidas to uvedl s tím, že letos by mohl zaznamenat první celoroční ztrátu za 30 let. Firma také sníží dividendu.
Adidas loni kvůli rappera Westa přišel o čtyři pětiny zisku. Letos poprvé za třicet let čeká ztrátu
Zprávy z firem
Bohatí zákazníci nakupovali po odstranění protipandemických opatření ve velkých čínských městech oblíbené boty Nike včetně modelů Invincible 3 a Jordan Mid-1.
Tržby v USA výrazně zpomalily
Tržby na největším trhu firmy, kterým je Severní Amerika, sice vzrostly o pět procent, byl to ale nejpomalejší růst za čtyři čtvrtletí. Na vině je podle agentury Reuters vysoká inflace. Kvůli tomu, že lidé více šetří, začali maloobchodníci omezovat objednávky.
Umělecká skupina MSCHF si ráda dělá srandu z kapitalismu, luxusu či konzumu. Nejnovějším „dílem“ je miniaturní kabelka ve stylu luxusní značky Louis Vuitton menší než milimetr v každém z rozměrů. A zatímco originál kabelky se prodává za 3100 a 4300 dolarů (asi 67 tisíc až 93 tisíc korun), na on-line aukci se jim miniaturu podařilo prodat za mnohem vyšší cenu – přes 63 tisíc dolarů (1,37 milionu korun), uvedl server CNN.
Umělci vyrobili mikroskopickou kabelku s logem Louis Vuitton. Prodali ji desetkrát dráž než originál
Enjoy
Firma nabízela více slev, aby se zbavila přebytečných zásob oblečení a obuvi, což do jejích obchodů přilákalo další zákazníky. To však ublížilo maržím, které klesly o 1,4 procentního bodu na 43,6 procenta.
Tržby za celý rok vzrostly o deset procent na 51,2 miliardy dolarů. Čistý zisk se snížil o 16 procent na 5,1 miliardy dolarů.
Magazín Forbes přepočítal hodnotu jmění amerického rappera a popkulturní ikony Kanye Westa. Tomu se jeho experimentální výroky o Židech rozhodně nevyplatily.
Kanye West za den zchudl o desítky miliard
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.