Nový král luxusu. Tržní ocenění Hermèsu překonalo rivala LVMH

Tržní kapitalizace výrobce luxusního zboží Hermès překonala rivala LVMH. Posledně jmenovaný koncern přitom chtěl výrobce vyhledávané kabelky Birkin před 15 lety koupit. Akcie LVMH oslabily zveřejněné čtvrtletní hospodářské výsledky, které kvůli slabší poptávce v Číně a ve Spojených státech zaostaly za odhady.
Tržní ocenění společnosti Hermès dnes dosáhlo 243,65 miliardy eur (6,1 bilionu korun), čímž na krátkou dobu překonalo 243,44 miliardy eur, na kolik trh oceňuje společnost LVMH. To z výrobce hedvábných šátků a kabelky pojmenované po před dvěma lety zesnulé herečce Jane Birkinové učinilo nejhodnotnější firmu ve francouzském referenčním indexu CAC 40, poznamenala agentura Bloomberg.
Akcie LVMH se dnes na burze v Paříži propadly o 8,4 procenta. Reagovaly na zprávu, že tržby největšího výrobce luxusního zboží na světě v prvním kvartálu klesly o tři procenta, zatímco analytici odhadovali, že se o dvě procenta zvýší. Podle agentury Reuters poskytly hospodářské výsledky LVMH první náznak toho, že by výrobci luxusního zboží mohli kvůli plánům amerického prezidenta Donalda Trumpa na uvalení cel čelit dalšímu těžkému roku.
Majoritní akcionář LVMH a miliardář Bernard Arnault v roce 2010 odhalil, že v tichosti získal podíl ve společnosti Hermès. Zpráva tehdy světem velkých francouzských firem otřásla. Arnaultův krok přiměl členy rodiny Hermès, aby spojili síly a donutili muže přezdívaného vlk v kašmírovém kabátě, který často bezohledně přebírá slavné značky, aby o několik let později své akcie v jejich firmě prodal. Dnešní zpráva je tak pro ně podle Bloombergu zadostiučiněním, že se rozhodli správně, když chtěli zůstat nezávislí.
Uživatelé sociálních sítí v Číně na videích dokládají, že luxusní zboží s etiketou Made in USA ve skutečnosti často vzniká v čínských továrnách.
Etiketa „Made in USA“ nic neznamená. Luxusní zboží dál vyrábí Číňani
Zprávy z firem
Praha má co nabídnout, ale v očích zahraničních turistů zatím zůstává pod radarem luxusních destinací. Jak to změnit? Barbara Gӧttling, která vede pětihvězdičkový hotel Mandarin Oriental Prague, by měla pár receptů. V rozhovoru pro Newstream dále vysvětluje, proč se úspěch v hotelnictví dnes měří jinak než dřív.
Praha jako luxusní destinace? Ještě zdaleka ne, říká šéfka hotelu Mandarin Oriental
Leaders
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.