Novým generálním ředitelem Mattoni 1873 bude Ondřej Postránský

Novým generálním ředitelem (CEO) Mattoni 1873 bude od 1. dubna Ondřej Postránský. Majitel a dosavadní generální ředitel Alessandro Pasquale se posouvá do pozice výkonného prezidenta skupiny. Chce se do budoucna věnovat více práci v Evropské asociaci výrobců minerálních vod, jejímž je prezidentem, uvedla společnost.
Postránský dosud ve firmě pracoval jako ředitel strategického marketingu Mattoni 1873. Do firmy nastoupil v roce 2002 krátce po absolvování VŠE v Praze, postupně prošel řadou marketingových pozic. V roce 2008 se stal ředitelem marketingu odpovědným za kompletní portfolio značek v České republice a na Slovensku. Od roku 2016 ve své dosavadní pozici ředitele strategického marketingu řídil strategii značek Mattoni 1873 na všech trzích, kde skupina působí.
Investiční a developerská skupina Passerinvest jmenovala Eduarda Forejta novým ředitelem rozvoje obchodu. Rozšířila tak jeho dosavadní pozici o aktivity spojené s rozvojem obchodního týmu, plánováním a kontrolou obchodních aktivit i péči o klienty a partnery. Vzhledem k tomu, že se jedná o rozšíření pracovní pozice, zůstává i nadále ve Forejtově kompetenci rozvoj podnikatelských aktivit a akvizic firmy.
Šéf akvizic společnosti Passerinvest Forejt bude nově zodpovědný i za rozvoj obchodu
Zprávy z firem
„Těší mne, že se už víc než 20 let mohu osobně podílet na budování a rozvoji skupiny. Moje vize Mattoni 1873 je postavena na lidech, našich spotřebitelích a našich zaměstnancích, a čerpá z jedinečných základů a hodnot, z nichž vychází úspěch Mattoni 1873. Zároveň pokračujeme v cestě k plné cirkularitě nápojových obalů a udržitelnosti našeho podnikání,“ uvedl Postránský.
Od jedné stáčírny k lídru středoevropského trhu
Mattoni 1873, skupina kolem mateřské společnosti Mattoni 1873 a. s., je největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Alessandro Pasquale reprezentuje již druhou generaci v čele rodinného podniku. Z jedné stáčírny minerálních vod v Kyselce u Karlových Varů se firma postupně rozrostla na lídra středoevropského trhu nealkoholických nápojů, spojuje minerální a pramenité vody ze střední Evropy i světové nápojové značky. Alessandro převzal vedení společnosti od svého otce v roce 2007 a rozšířil rodinný podnik z ČR do osmi evropských zemí, v nichž vyrábí v 11 závodech a zaměstnává na 3200 lidí.
Novým generálním ředitelem kopřivnické automobilky Tatra Trucks se od 1. dubna stane Lukáš Andrýsek. Má za úkol zvýšit výrobní kapacity Tatry a optimalizovat průchod zakázek firmou, aby dokázala uspokojit rostoucí poptávku zákazníků. Dosavadní generální ředitel Pavel Lazar bude řídit připravovanou společnost Tatra Classic zastřešující aktivity v muzejnictví a stane se předsedou dozorčí rady společnosti Tatra Trucks, uvedla firma ze skupiny Czechoslovak Group miliardáře Michala Strnada.
Novým šéfem Tatry Trucks bude Lukáš Andrýsek. Za úkol má zvýšit výrobu
Zprávy z firem
Evropská asociace výrobců minerálních vod (Natural Mineral Waters Europe, NMWE), v jejímž čele Pasquale je od června 2022, se zaměřuje na ochranu a propagaci přírodních minerálních a pramenitých vod v Evropě. Zároveň klade stále větší důraz na udržitelnost podle principů cirkulární ekonomiky.
„Jako prezident NMWE se chci nyní intenzivně věnovat rozvoji celého segmentu i budoucnosti kategorie minerálních vod na evropské úrovni. Právě teď můžeme například pomoci tomu, aby výroba pramenitých a minerálních vod využila jedinečnou šanci stát se skutečně plně cirkulární. Dělba pravomocí uvnitř skupiny Mattoni 1873 je proto logickým a odpovědným krokem,“ řekl Pasquale.
V ČR vyrábí skupina vedle tradiční minerální vody Mattoni také pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka, dále značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Schweppes, Gatorade, Mountain Dew a další. Distribuuje také snacky značky Lay’s. Své produkty v současnosti Mattoni 1873 vyváží téměř do 20 zemí a jako mateřská společnost vlastní zahraniční značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku a Srbsku.
Novým generálním ředitelem skupiny e-shopů Mall Group se stal dosavadní šéf UNO Hypermarché v Alžírsku Jean Charretteur. Nahradil Jakuba Střeštíka. Skupina uvedla, že Charretteur zároveň bude ředitelem obchodu s elektronikou CZC, kde převezme část aktivit od odcházející Jitky Dvořákové.
Mall Group má nového šéfa. Je jím Francouz Jean Charretteur. Povede i CZC
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.