Obchodní dům Máj zavřel i druhé dětské hřiště. Lidi tam nechodili

Pražské obchodní centrum Máj trvale uzavřelo vnitřní dětské hřiště Lvíčkov. Společnost Amadeus Real Estate (ARE), která Máj vlastní, o tom informovala na facebooku hřiště.
Důvodem uzavření je podle serverů e15 a iDNES nízká návštěvnost. Kvůli chybějícímu stavebnímu povolení obchodní centrum Máj už dříve zrušilo dětské hřiště na střeše budovy.
„Snaha oživit centrum Prahy aktivitami pro rodiny s dětmi, po níž existovala veřejná poptávka, se v reálu ukázala jako hůře splnitelná. Máj se tedy dále bude kromě zde provozovaných obchodů, služeb a food courtu soustředit na zábavu pro starší děti a dospělé," stojí ve vyjádření na facebooku. Společnost ARE podle něj aktuálně pracuje na novém projektu, který prostory dětského hřiště Lvíčkov využije.
Z informací na facebooku také vyplývá, že on-line vstupenka pro dítě od jednoho roku od pondělí do pátku stála 450 korun, o víkendu a o svátcích se zvedla na 550 korun. Za dospělého on-line vstupné vždy vyšlo na 150 korun. Při zakoupení na místě bylo vstupné pro děti i dospělé o 40 korun dražší. Děti do jednoho roku měly vstup zdarma.
Obchodní dům Máj v centru Prahy se zhruba po dvouleté rekonstrukci otevřel veřejnosti letos 24. června. Rekonstrukce stála 4,5 miliardy korun. V devíti patrech nabízí Máj obchody, restaurace, zábavní centra či střešní vyhlídkovou terasu. Ještě před otevřením vyvolali kontroverze dva několikametroví pohybující se motýli s trupem napodobujícím stíhačku spitfire od výtvarníka Davida Černého, které majitelé nechali osadit na fasádu budovy. Kritiku některých architektů i části veřejnosti následně po otevření sklidily interiéry zábavních center v horních patrech obchodního domu.
Od července začíná platit novela stavebního zákona, která přináší řadu změn do stavebního řízení. Postup ministerstva pod vedením Ivana Bartoše u mnoha účastníků trhu vyvolával nervozitu, jak přeměna proběhne. Nezkrachuje v Česku stavební řízení? Šéf České komory architektů Jan Kasl, architekt a bývalý pražský primátor tvrdí, že nakonec všechno dobře dopadne. „Věřím v evoluci.“ Kromě nuancí kolem stavebního řízení však přišla řeč i na rozvoj hlavního města. „Do Máje nikdy nevstoupím,“ svěřil se Kasl v rozhovoru pro Newstream.
Do Máje už nikdy nevkročím, motýli Davida Černého jsou nejmenším zlem, říká Jan Kasl
Reality
Od všeho trochu nebo spíš víc se najde v zrekonstruovaném Máji. Zvenku se budova téměř nezměnila, uvnitř radikálně.
Chtěli jsme střechu Máje zpřístupnit všem, říká jeden z Klánů
Reality
Zřejmě nejsledovanější rekonstrukce v Praze se chýlí ke svému konci. Architekti a designéři ještě ladí poslední detaily. Někdejší obchodní dům Máj na Národní třídě se otevře již příští týden. Kromě supermarketu v podzemí, ochodů v prvním patře a gastro provozu v druhém, objekt zaplní asi největší zábavní centrum v Evropě. „Myslím, že stejně jako v případě motýlů se veřejnost rozdělí do dvou skupin, jedné se to bude líbit, druhé ne,“ říká hlavní architekt Ondřej Michálek ze společnosti Prochazka & Partners, která navrhovala design většiny vnitřních prostor a z pozice cenového a projektového manažera pod taktovkou developera Amadeus Real projekt řídila.
Památkáři nám striktně vymezili hranice, říká šéf designérů nového Máje
Reality
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.