Oblíbená značka pro teenagery čelí sexuálnímu skandálu. Oběťmi nejsou modelky, ale modelové
Skandálu jedné z největších amerických módních značek Abercrombie & Fitch se chopili vyšetřovatelé FBI. Bývalý generální ředitel Mike Jeffries čelí vyšetřování kvůli obvinění, že spolu se svým partnerem Matthewem Smithem zneužíval mladé modely na akcích, které organizoval na různých místech po světě.
Vyšetřování vedou podle BBC jak federální prokurátoři z amerického státního zastupitelství, tak agenti FBI specializující se na sexuální zločiny. Zprávy o trestním vyšetřování přicházejí několik měsíců poté, co BBC ve svém investigativním pořadu obvinila Jeffriese i Smithe z organizování večírků v letech 2009 až 2015 za účelem zneužívání mladých mužů.
Novináři z BBC zaznamenali případy nejméně osmi mužů, které Jeffries a Smith vyzývali k zapojení do sexuálních hrátek pod záminkou, že získají kontrakty u Abercrombie & Fitch. Pátrání BBC zahrnovalo ověřené dokumenty, jako jsou e-maily, itineráře akcí a letenky, které odhalily síť náborářů zapojených do operace a také prostředníka Jamese Jacobsona.
Ten údajně rekrutoval mladé muže, aby se účastnili toho, co považovali za networkingové akce v New Yorku, Londýně, Paříži, Benátkách a Marrákeši. Další akce se konaly v amerických nemovitostech vlastněných Jeffriesem a Smithem. Po událostech, jejichž svědky byli údajně zaměstnanci a ochranka, dostali muži obálky s tisíci dolary.
Rudy Giuliani má zaplatit více než 148 milionů dolarů (3,3 miliardy korun) dvěma ženám za to, že je křivě obvinil z volebních podvodů v roce 2020. Giuliani tehdy působil jako právník Donalda Trumpa, který odmítl uznat svou porážku v prezidentských volbách a šířil fámy o volebních podvodech. Devětasedmdesátiletý bývalý starosta New Yorku se chce odvolat.Trumpův bývalý právník musí zaplatit dvěma ženám 148 milionů dolarů za křivé obvinění
Money
Modelingová příležitost snů
„Cítil jsem se v té místnosti jako zvíře. Pro žádného z těchto lidí jsem nebyl člověkem. Byl jsem tělo. Byl jsem někomu představen, abych s ním dělal, co chtěl,” řekl BBC bývalý model Barrett Pall s odkazem na své působení na akcích.
Jeffries a Smith jsou také obviněni v občanskoprávním sporu ze sexuálního zneužití více než stovky mladých mužů v případu obchodování se sexem financovaném společností Abercrombie & Fitch. Žaloba tvrdí, že mladí muži byli podvedeni, aby se zúčastnili akcí „pod záminkou, že jim poskytnou modelingovou příležitost jejich snů – stát se modelem Abercrombie”, uvedla BBC.
Francouzský dům Givenchy se s příchodem nového roku rozloučil s uměleckým ředitelem Matthewem Williamsem. Nad tím, kdo ho nahradí, zatím visí otazníky. Završil se tak rok velkých změn na kreativních postech u luxusních módních značek. A to v době, kdy se řada z nich potýká s klesající poptávkou a potřebuje nový impuls, aby dokázala oslovit mladší a přelétavější klientelu.Gucci, Louis Vuitton i McQueen. Módní domy teď zažívají návrhářská škatulata
Enjoy
Abercrombie není pro tlusté a ošklivé
Když BBC loni v říjnu poprvé zveřejnila své vyšetřování, Abercrombie & Fitch v prohlášení uvedla, že je „zděšena a znechucena” údajným chováním svého bývalého generálního ředitele a že zahájila vlastní vyšetřování. Abercrombie & Fitch od té doby pozastavila podstatnou část Jeffriesových penzijních plateb, tedy téměř milion dolarů ročně.
Jeffries vedl Abercrombie & Fitch v letech 1992 až 2014 a zasloužil se o její proměnu z maloobchodního prodejce v problémech na světově uznávanou módní značku v hodnotě několika miliard dolarů. Podařilo se mu přitáhnout zejména mladší zákazníky. Na vrcholu byla Abercrombie & Fitch na přelomu tisíciletí. Kdo z amerických středoškoláků nenosil tričko či svetr s losem, byl out.
Úspěch byl z velké části připisován odvážnému marketingu, zejména používání polonahých modelek v reklamních kampaních, a to jak v tištěných katalozích, tak fyzicky mimo prodejny, což v té době vyvolalo značnou kontroverzi. Stejně jako když Jeffries vyhlásil, že Abercrombie není pro tlusté a ošklivé lidi. Značka se také dostala pod palbu kritiky za propagaci oblečení s rasistickými motivy nebo slogany se silným sexuálním podtextem.
Prodejci módy se potýkají se zpožděním dodávek z Asie kvůli útokům Íránem podporovaných jemenských povstalců Húsíů na mezinárodní kontejnerové lodě. Aby se vyhnuli nebezpečí v Rudém moři, přesměrovali lodní giganti jako Maersk, MSC a CMA CGM plavidla na trasu kolem afrického mysu Dobré naděje. Jarní kolekce tak nemusejí být včas u zákazníků a zvýšené náklady na dopravu mohou opět tlačit ceny zboží vzhůru.Jarní kolekce v ohrožení. Útoky v Rudém moři zpozdí dodávky zboží z Asie
Zprávy z firem
Konkurence na tuzemském trhu s módou je velmi ostrá. Navíc nájemné a poplatky v nákupních centrech jsou podle country manažera značky s.Oliver pro Česko a Slovensko Vladislava Hypše tak vysoké, že prodejny tam začínají postrádat ekonomický smysl. Šéf značky s.Oliver Hypš: Prosadit se tady je těžší než v Německu, trh válcují polské řetězce
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.