Obří cukrářská akvizice. Výrobce tyčinek Mars kupuje za 534 milionů liber britskou čokoládovnu

Americký výrobce cukrovinek Mars se dohodl na převzetí britské čokoládové společnosti Hotel Chocolat za 534 milionů liber, zhruba 15 miliard korun. Oznámila to podle serveru BBC firma Hotel Chocolat, které by mělo převzetí pomoci v zahraniční expanzi.
Firma Hotel Chocolat uvedla, že převzetí jí umožní „další a rychlejší“ růst. Dosavadní snahy společnosti Hotel Chocolat o zahraniční expanzi byly podle serveru BBC nákladné a problematické. Loni v září firma například oznámila uzavření svých pěti prodejen ve Spojených státech.
„Víme, že naše značka má u zahraničních spotřebitelů ohlas, brzdí nás ale provozní problémy v dodavatelském řetězci,“ uvedl šéf podniku Angus Thirlwell. „Díky spojení s Marsem můžeme rozšiřovat svou mezinárodní přítomnost mnohem rychleji,“ dodal.
Maďarské vládě radí s nákupem budapešťského letiště právnická firma navázaná na zetě premiéra Viktora Orbána. Uvádějí to zdroje agentury Bloomberg, podle níž jde o další důkaz nejasné hranice mezi podnikáním a politikou v Maďarsku, které kritizuje Evropská unie.
Orbán přihrává malou domů svému zeťovi. Spřízněný právník radí vládě s koupí letiště
Leaders
Pro firmu Mars představuje akvizice příležitost proniknout na trh s luxusními čokoládami, napsal list Financial Times. Podobný krok již podle listu učinil švýcarský potravinářský gigant Nestlé, který letos koupil brazilského výrobce luxusních čokolád Grupo CRM.
Společnost Hotel Chocolat vznikla v roce 2004. V uplynulém finančním roce, který skončil v červenci, hospodařila s hrubou ztrátou 800 tisíc liber (zhruba 22 milionů korun) po zisku 21,7 milionu liber (přes 600 milionů korun) v předchozím roce. Za zhoršením výsledků podle ní stály inflační tlaky, slabá spotřebitelská důvěra a náklady související s problémy při zahraniční expanzi, píše Financial Times.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.