Obyčejná práce: Chytrý kvíz změnil zábavu v hospodách, říká moderátorka o soutěži, která přišla z Brna

Návštěva výčepů a restaurací se v posledních letech stala drahým koníčkem. Hostů kvůli drahotě ubývá a podniky se je v boji o přežití snaží nalákat na zajímavé pivní speciály či neotřelé jídelní speciality. A taky zábavu, kterou se snaží zajistit řada hospodských kvízů.
Týmová soutěž a stejnojmenná firma Hospodský kvíz se zrodila v Brně a jeho okolí před deseti lety. O něco později začali s podnikáním v této oblasti firmy Pubquiz nebo Chytrý kvíz. Soutěž, která již má i svou ligu, přežila covidovou pandemii a dál expanduje v různých modifikacích po celé republice. Lidé se tak na soutěžní pořady nemusejí dívat jen v televizi, ale prověří své znalosti v reálné soutěži.
„Původně to začalo jako zábava. Jenže ukázalo se, že hospodský kvíz má mnohde větší sílu než sleva na řízek. Lidé milují soutěžení, a když mohou prokázat svou chytrost přímo v hospodě, je to skoro stejně lákavé jako dobře načepované pivo,” říká k soutěži jedna ze stovek jejích moderátorek Jana Jiskrová. A tak se z pivních debat o práci a fotbale vyvinuly organizované kvízy, které do hospod a restaurací pravidelně přitahují až osmičlenné týmy.
Zima je v plném proudu a i ulice Prahy čas od času překvapí sníh. Místním folklórem bývá, že za včas neuklizené a neprotažené silnice a chodníky schytávají kritiku Pražské služby a TSK. Na zimu mají obě firmy sice k dispozici téměř dvě stě kusů techniky, ale rizikovou situaci stejně zvládaly s obtížemi.
Obyčejná práce: Vozy jsme přestavěli na zimní model, říká technik TSK
Zprávy z firem
Pro restaurace je chytrý kvíz zlatý důl – přitahuje lidi i ve dny, kdy by jinak doma koukali na reprízy seriálů. Hosté tráví v podniku víc času, objednávají si další jídlo a pití a navíc se rádi vracejí, aby si obhájili titul „nejchytřejšího stolu“.
„Není nad to sledovat, jak se přátelé hádají, jaké logo má která firma, kdy začal středověk, nebo kolik trofejí má Jaromír Jágr, a přitom si objednávají další rundu. Já popíjet při moderování nemůžu, protože vyhodnocení otázek musí být bezchybné. Sice platí pravidlo, že jako moderátorka mám v případě nějaké rozepře vždy pravdu, ale musím u toho mít čistou hlavu,” dodává Jana, která se k večernímu moderování dostala při studiu vysoké školy.
„Zaujalo mě to, chodili jsme s partou hrát pravidelně a mě pak napadlo, proč to neskusit na druhé straně, jako moderátorka. Přihlásila jsem se přes internetové stránky, prošla školením a začala,” popisuje svůj zábavný přivýdělek.
Od letošního září je v Česku zakázán provoz kotlů na tuhá paliva, které spadají do 1. a 2. emisní třídy. Uživatelé, kteří staré kotle nevyměnili, mohou čekat obecní kontroly.
Obyčejná práce: Lidem je často jedno v čem topí, budu je muset víc nahlašovat, říká kominík
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.