Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Obyčejný byznys: Jízdní kolo potřebuje pravidelný servis, jinak je jízda stres bez zážitku, říká majitel cykloservisu

Opravnám kol se daří. Ilustrační foto
ČTK
Michal Nosek

Každý den sundávají tisíce cyklistů bicykl z držáku na autě a vyrážejí do terénu, nebo na nefrekventovanou okresní silnici. „O stav svých strojů se starají zejména svépomocí, ale zhruba jednou do roka přijede na seřízení a výměnu dílů valná část z nich,” říká Filip Blažek, který již dvě dekády provozuje jeden z pražských cykloservisů. 

Reklama

Prodej jízdních kol se od covidového boomu stále postupně snižuje, ale je patrné, že ten, kdo si vyhlédne nové kolo, tak je ochotný do nákupu investovat více než v minulosti. To potvrzuje i Filip, když říká, že počet klientů, kteří si u něj nechávají servisovat kola v ceně přes sto tisíc korun přibývá.  

„Lidé, kteří do svého horského či silničního kola investují tyto částky, jsou srdcaři. Říkám jim hobíci. Nejčastěji se jedná o muže okolo padesátky, kteří v životě dosáhli všeho, co pro ně bylo důležité a nyní si plní sny - třeba právě o drahém kolu, na které dříve neměli peníze,” říká Filip s tím, že jsou to jeho nejlepší a zároveň nejnáročnější zákazníci, kteří o své miláčky patřičně pečují. Neváhají totiž platit tisíce ani za pravidelnou údržbu a čištění stroje. Draho totiž nepřijde jen samotná prvotní investice do kola, ale průběžná profesionální péče může stát i dvacet tisíc korun za rok. 

Zanedbané kolo je nebezpečné

Na druhou stranu se dle jeho slov najdou i tací lidé, kteří si svého stroje neváží a údržbu naprosto ignorují. Do té doby, než se něco porouchá. Pak se ale diví, protože je oprava vyjde draho. 

Elektrokolo

Obyčejný byznys: Budoucnost je v elektrokolech. Zájem o ta klasická povadl, říká prodejce

Trh s jízdními koly je v posledních letech jako na houpačce. V době pandemie, kdy lidé hledali možnost sportovního vyžití, se prodejny zcela vyprázdnily. Sehnat kolo byl mnohdy nadlidský úkol. Poté se zájem nasytil a ustal. Ještě nyní tak řada prodejců uskladňuje objednané stroje, které se nedaří prodat.

Přečíst článek

Reklama

„Ti, co dřou svoje kolo na krev a kašlou na údržbu, se v případě problému diví, protože se najednou začnou sypat všechny součástky a pak je na zvážení, jestli neinvestovat rovnou do nového stroje. Nové originální komponenty a jejich instalace totiž vyjdou draho,” popisuje technik. 

O svou živnost se neobává, protože jsou Češi národem cyklistů, kteří se svého koníčku jen tak nezbaví. Za zajímavost poslední doby považuje to, že na rozdíl od majitelů klasických kol, kteří si řadu problémů odstraní sami, ti s elektrokoly přicházejí s každou prkotinou. 

Nejnovější modely traktoru pro nejmenší děti

Obyčejný byznys: Začalo to parním válcem. Výrobci plechových hraček Kovap již táhne na osmdesátku

Světové výrobce kovových hraček by v současnosti šlo spočítat na prstech. Mimo Čínu jsou na světe poslední tři. Český Kovap, Wagner z Německa a Tin Treasures z Indie. Na posledním hračkářském veletrhu v Norimberku vystavoval Kovap z Chuchelna na Semilsku a právě indický Tin Treasures.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme