Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Obyčejná práce: Ve Špindlu zaparkuje ten, kdo přijede nejpozději v osm, říká hlídač parkoviště

Obsluha parkoviště má v zimě hodně práce
Profimedia.cz
Michal Nosek

Zima ve Špindlerově Mlýně je obdobím, kdy se horské středisko zaplní turisty, lyžaři a auty hledajícími místo na parkování. Práce hlídače parkoviště v těchto podmínkách však není žádnou idylou. Je to spíše nekonečný boj s řidiči, sněhem a logistikou. 

Reklama

Jedním z hlavních problémů, který hlídači řeší, je nedostatek parkovacích míst. „Turisté často dorazí s očekáváním, že najdou místo hned u sjezdovky, a když je parkoviště plné, frustrace narůstá. Platí, že kdo přijede po osmé, ten už to má ve volných dnech prakticky marné, ale ve všedních dnech je možné dobře zaparkovat i po půl deváté,” popisuje situaci Jíří Vaněk, který letos pečuje o jedno z místních parkovišť. 

Někteří řidiči se při hledání místa snaží ignorovat pokyny hlídačů a zaparkovat na zákazech, nebo dokonce na příjezdových cestách, což zhoršuje dopravu a komplikuje průjezd ostatním vozidlům i údržbové technice. 

Lesní hospodář Jaroslav Pacovský

Obyčejná práce: Dobrovolné spolky by pomohly chránit lesy, říká lesní hospodář o projednávaném zákonu

Člen vedení Sdružení vlastníků obecních, soukromých a církevních lesů (SVOL) Miroslav Pacovský se pohybuje v oboru desítky let, zejména jako odborný lesní hospodář a soudní znalec. Nyní se krom péče o lesy a plánování jejich rozvoje věnuje i lesnické legislativě.

Přečíst článek

Další výzvou je sníh. Během intenzivního sněžení musí hlídači zajistit, aby byly parkovací plochy průběžně udržovány. Odklízení sněhu je fyzicky náročné a často dochází ke konfliktům s řidiči, kteří nevědí, kam odstavit svá vozidla během údržby plochy. „Ty řeči, co vedou, opravdu nechcete poslouchat,“ říká Vaněk s tím, že ve vypjatějších situacích si vyslechne i nadávky.  

Reklama

Další riziko pak představují zledovatělé cesty, které přinášejí další komplikace. Od smyků při parkování po občasné uvíznutí a zahrabání aut. „Tady se jasně ukazuje naprostá nezodpovědnost některých řidičů, co se týče pneumatik a dalšího zimního vybavení. Někdy to tu pak vypadá jak na curlingové dráze,” kritizuje lehkovážnost řidičů, která přináší další nemalé komplikace. 

Každý komín musí ze zákona projít každý rok kontrolou

Obyčejná práce: Lidem je často jedno v čem topí, budu je muset víc nahlašovat, říká kominík

Od letošního září je v Česku zakázán provoz kotlů na tuhá paliva, které spadají do 1. a 2. emisní třídy. Uživatelé, kteří staré kotle nevyměnili, mohou čekat obecní kontroly.

Přečíst článek

Lidský faktor hraje v mnoha zmatcích a problémech na parkovištích hlavní roli. Někteří řidiči odmítají platit parkovné nebo se snaží vyjednávat o ceně. Jiní nerespektují pravidla nebo se domnívají, že jejich návštěva lyžařského střediska je důležitější než potřeby ostatních. Hlídači se tak musí obrnit trpělivostí a často fungují i jako neoficiální informátoři. Turisté se jich ptají na cestu, počasí nebo tipy na sjezdovky. 

Rozvoz jídla, ilustrační foto

Obyčejná práce: Na kole je to o život, ale už jsem se poučil, říká rozvozce pizzy

Jakub Vávra jezdí závodně na horském kole, a tak o brigádě při studiu vysoké školy příliš nemusel přemýšlet a dal se na rozvoz pizzy. Po každé službě má v nohou desítky našlapaných kilometrů a navíc si při trénování vydělá.

Přečíst článek

Reklama

Související

Lyžování je nyní hlavním sportem

Obyčejná práce: Jsem průvodce, učitel i motivátor, nejhorší jsou frustrovaní klienti, říká lyžařský instruktor

Přečíst článek
Igor Rattaj

Král českých a slovenských hor Igor Rattaj: Rakušané musejí lákat nové lyžaře. I ty z východu

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme