Obyčejná práce: Vozy jsme přestavěli na zimní model, říká technik TSK
Zima je v plném proudu a i ulice Prahy čas od času překvapí sníh. Místním folklórem bývá, že za včas neuklizené a neprotažené silnice a chodníky schytávají kritiku Pražské služby a TSK. Na zimu mají obě firmy sice k dispozici téměř dvě stě kusů techniky, ale rizikovou situaci stejně zvládaly s obtížemi.
„V případě sněžení vyjedou na základě pokynů TSK sypače, pluhy nebo frézy a další speciální vozy na odklízení bílé pokrývky, odstraňování náledí, zdrsňování povrchů, solení, sypání a podobně. Kromě toho se o sjízdnost silnic a schůdnost chodníků starají menší mechanismy, ale i téměř tři stovky pracovníků ručního čištění s košťaty a hrably,“ popsala TSK svůj připravený zimní arzenál.
Zimní mód
Pražské služby se tak již od listopadu přizpůsobily potřebám zimní údržby. Tu pak provádí Technické správy komunikací, která zadává a řídí a organizuje. „Techniku jsme uvedli do zimního módu,“ říká pracovník TSK Pavel Drobný.
Z vozů, které v létě čistily metropoli, se tak s příchodem zimního počasí staly sypače s pluhy. Technici společnosti sundali letní nástavbu a místo ní namontovali zimní na posypový materiál a sněhové radlice. „Veškerou techniku i vybavení jsme museli upravit před nástupem zimní sezony, ta začala 1. listopadu a končí posledním březnem,“ uvedl tiskový mluvčí Pražských služeb Alexandr Komarnický.
I přes tato opatření přineslo období ledovky velké riziko úrazů při uklouznutí a komplikace v dopravě. Obyvatelé Prahy byli vyzváni k opatrnosti při pohybu venku a řidiči k přizpůsobení jízdy aktuálním podmínkám. Městské služby intenzivně pracovaly na zmírnění dopadů ledovky, avšak nepříznivé počasí i přesto ovlivnilo každodenní život ve městě.
Od letošního září je v Česku zakázán provoz kotlů na tuhá paliva, které spadají do 1. a 2. emisní třídy. Uživatelé, kteří staré kotle nevyměnili, mohou čekat obecní kontroly.Obyčejná práce: Lidem je často jedno v čem topí, budu je muset víc nahlašovat, říká kominík
Zprávy z firem
Zima ve Špindlerově Mlýně je obdobím, kdy se horské středisko zaplní turisty, lyžaři a auty hledajícími místo na parkování. Práce hlídače parkoviště v těchto podmínkách však není žádnou idylou. Je to spíše nekonečný boj s řidiči, sněhem a logistikou. Obyčejná práce: Ve Špindlu zaparkuje ten, kdo přijede nejpozději v osm, říká hlídač parkoviště
Zprávy z firem