Kvalitní venkovní kuchyně je drahý špás, říká kameník Hrdina

Rodinný podnik kameníků Karla a Tomáše Hrdinových expanduje. Aktuálně si dokonce koupili kamenolom Vyhnánov v Královéhradeckém kraji, který disponuje pískovcem nejvyšší kvality na českém trhu.
„Díky nákupu lomu, což je největší novinka v naší firmě, a již zaběhlé zakázkové kamenické výrobě, může firma Hrdina České pískovce nabídnout polotovary a výrobky pro řemeslníky v té nejvyšší kvalitě," uvádí jednatel Tomáš Hrdina. O ceně však hovořit nechce. Dominantou prací kamenické firmy zůstávají realizace venkovních kuchyní, z přímo na místě upravovaných kvádrů, o které je stabilní zájem. „Lidé navíc pochopili, že venkovní kuchyně v zahradě zvedne cenu nemovitosti,“ říká Tomáš Hrdina, který již vybudoval venkovní kuchyně i řadě českých miliardářů.
„Růst zájmu o venkovní vaření nastal již v době pandemie, kdy výrazně vzrostl zájem o pobyt na chatách a chalupách. Navíc venkovní stavba určená pro vaření a zábavu stmelí při posezení rodinu a přátele," dodává.
Stovky realizací
Otec a syn už mají za sebou stovky realizací venkovních pískovcových kuchní a tak Tomáš může říct, že klientelu tvoří lidé napříč celou společností. „Zákazníci k nám přicházejí s myšlenkou a nějakou částkou, kterou chtějí investovat. Samozřejmě si hlídají, aby návrh a realizace nepřekročily jejich maximum. Toto sledují i velmi bohatí lidé. Nejvíce zakázek máme v rozmezí mezi třemi až pěti sty tisíci korun, ty tvoří asi třetinu objednávek,” popisuje Tomáš strukturu trhu.
Venkovní kuchyně z pískovcových kvádrů Hrdinové stavěli i řadě známých osobností. Mezi jejich zákazníky tak patří například herec Bolek Polívka, herečka Alice Bendová, či herec Roman Vojtek. Pískovcové dílo si však u Hrdinů objednali také někteří z nejbohatších Čechů, jako je Radovan Vítek nebo byl Petr Kellner. Velmi zajímavá byla i zakázka na kuchyň na Zanzibaru, v jednom z nejluxusnějších resortů, který navštěvuje hlavně klientela z Ameriky.
Dlouhá tradice
Těžba má na výchdě Čech několikasetletou tradici a nejvíce ji proslavil v době baroka Matyáš Bernard Braun, který z něho vytvořil například soubor soch Ctností a Neřestí pro Hospitál Kuks.
V současnosti jsou pískovce z východočeských lomů k vidění nejen ve výše zmíněném Kuksu, ale i v v interiérech Pražského hradu. Za zmínku stojí i jejich využití při opravě Negrelliho viaduktu v Praze.
V současnosti se navyšují prodeje bezzrcadlovek, tedy menších a kompaktnějších fotoaparátů. Naproti tomu na trhu klesá podíl klasických zrcadlovek, které byly v minulosti nejoblíbenější. „Aktuální prodeje jsou již 60 : 40 ve prospěch moderních přístrojů bez klasického zrcadla,” říká Tomáš Jílek, který se prodeji fototechniky a materiálu věnuje již téměř čtyři desítky let.
Obyčejný byznys: S fotoaparáty jsem zažil přelomová období, říká prodejce
Zprávy z firem
V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme za odborníkem na opravy a instalace audiotechniky a majitelem firmy DJ Servis Milanem Úblem.
Obyčejný byznys: Opravám televizorů se roky vyhýbám, říká elektrotechnik
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.