Obyčejný byznys: Nejraději dělám účes blondýnám, říká kadeřník

Babička i maminka byly kadeřnice, tak měl Lukáš s výběrem svého povolání jasno. Po kadeřnické škole a dvouleté praxi u maminky si začal budovat salon Hair trend v Praze. Bylo to komplikované, protože v té době ještě bydlel v Jablonci. Podle svých slov šetřil každou korunu, v kadeřictví přespával na zemi a ráno čekal na zlevněné bagety.
To bylo před téměř dvaceti lety, když Lukáš Klucký nedaleko od Vinohradské nemocnice v Praze otevřel svůj salon. „Záčátky a hledání zákaznic a zákazníků byly těžké. O víkendech jsem po večerech jezdil stříhat na diskotéky. Tam jsem rozdával své propagační letáky a vizitky. Tehdy nebyly sociální sítě, tak se musela dělat reklama osobně,“ vzpomíná na doby, kdy po dobudování salonu potřeboval každou korunu na nájem a další platby. „Praha je drahá a začátky tady jsou těžké v každé době, pokud nemáte na rozjezd velkou finanční rezervu,“ dodává ke svému tvrdému startu podnikání. Postupně začal k propagaci své práce využívat sociální sítě, ale nejlepší reklamou je pro něj klasické šuškanda.
Babičky, dcery i vnučky
Klientela se tak v průběhu dalších let rozrůstat a salon se etabloval na trhu. Výsledky byly pozitivní, než přišla zásadní rána. Covid-19. „Lidé se začali patlat doma, nebo poznali kadeřníky, kteří jezdili za nimi. Za dva roky si tak vybudovali vztah a začali chodit k nim. Jiná kadeřnictví dokonce zavřela definitivně,“ popisuje nejtěžší období v historii svého podnikání. Po pandemii Lukášovi odpadlo 30 až 45 procent zákaznic, které postupně nahrazují nové. „Orientujeme se zejména na dámskou klientelu a nejlepší je, že máme zákaznice, které k nám pravidelně chodí patnáct let a postupně přivedly své dcery. Některé už i vnučky,“ usmívá se nad svou vícegenerační klientelou, k níž patří i herečky a modelky.
Na rohu Lublaňské ulice a náměstí I.P. Pavlova, které představuje jednu z nejrušnějších lokalit hlavního města, má houslařský ateliér Tomáš Vávra. Z ruchu velkoměsta se zde rázem přenesete do jiného století. Tomáš je totiž již čtvrtou generací houslařského rodu, který zde svůj ateliér provozuje od roku 1967 a od té doby se zde příliš nezměnilo, protože výroba a opravy houslí nepodléhá módním trendům a je velice konzervativní. Co se nástrojů i vybavení dílny týká, je stejné jako před stovkami let.
Obyčejný byznys: Housle z Číny nejsou nástroj, ale spíš nábytek, říká mistr houslař
Zprávy z firem
Podle svých slov nejraději pracuje se světlými vlasy, do kterých propojuje jiné barevné odstíny. „Na extravagantní kreace se nezaměřuji. Účes musí být nositelný a to mé zákaznice chtějí,“ hodnotí své účesy. Každá klientka ale vyžaduje specifický přístup. „Co se ke konkrétní osobě hodí za účes a barvu, která by jí sedla, vidím na první pohled. Každý si totiž nosí nějakou energii, nějaký styl. Nejdůležitější na budoucím účesu ale je pořádně o tom pohovořit, případně zákaznici jemně navést k novému účesu,“ uzavírá vyprávění o kadeřnickém řemesle.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.