Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Obyčejný byznys: Dříve jsem nedokázal svou práci nacenit, říká svatební fotograf

Ilustrační svatební fotografie
iStock
Michal Nosek

Sny o umělecké tvorbě se Jirkovi Jeřábkovi (jméno bylo na přání fotografa změněno) rozplynuly, když po maturitě na fotografické škole potřeboval stabilní příjem. Chtěl pokračovat na vysokou, ale tam se skrze obrovskou konkurenci neprobojoval. Doba, kdy se mohl soustředit jen na svoje fotky do školy a klauzurní práce, tak zůstala v nenávratnu. 

Reklama

Po posledních prázdninách začal hledat práci. „Poptávka po práci fotografa výrazně převyšovala nabídku. V médiích nabídka stabilní práce pro foťáka už prakticky není, nebo by výdělek nestačil ani na nájem. Další možnosti byly obdobné,“ vzpomíná mladík na dobu před čtyřmi lety, kdy mu začaly starosti. 

„Najít stabilně placenou práci se mi zdálo nemožné, tak jsem si po poradě s kamarádem rozhodl založit živnost,“ říká o cestě na vlastní fotografické nohy, která začala úplně jinak, než čekal. 

Šťastná náhoda

„Že se pustím do svateb, plesů a rodinných alb mě nikdy ve škole nenapadlo. Jsem víc introvertní, tak fotku raději promýšlím, než abych mačkal momentky,“ říká o své práci s tím, že se všechno najednou změnilo. „Zavolala mi máma, že se kolegyni vdává dcera a shání fotografa. Jestli bych to zvládnul. Moc na práci jsem toho tehdy neměl, tak jsem to vzal. Jediný problém byl v tom, že jsem si nedokázal práci nacenit,“ vzpomíná na úplné profesionální začátky. 

„První svatbu jsem nafotil jako dokument s přirozenými emocemi a situacemi. Jediné, co muselo být připravené byly skupinové fotografie, jinak to byl můj obraz svatebního dne. Myslím, že bylo taky super, že jsem byl na nějaké svatbě vůbec poprvé. Tak jsem nic nesrovnával a měl volnost,“ Fotky měly u svatebčanů velký úspěch a potěšila je i relativně nízká cena proti konkurenci.

Reklama

Tyto dva faktory odstartovaly Jirkovi kariéru. Dnes již své služby zdražil, ale klientela se přirozeně rozrůstá díky novým doporučením od klientů. Do portfolia služeb tak zařadil i fotografování plesů a dalších rodinných oslav. O jeho práci se již zajímají i firmy, které ho poptávají na své interní akce. 

Milan Úbl ve svém království, které je plné audiotechniky

Obyčejný byznys: Opravám televizorů se roky vyhýbám, říká elektrotechnik

V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme za odborníkem na opravy a instalace audiotechniky a majitelem firmy DJ Servis Milanem Úblem. 

Přečíst článek

Úklid po malířích bývá náročný

Obyčejná práce: Lidé dokáží být strašná prasata, říká uklízečka

Práce uklízečky patří mezi nejpodceňovanější a nejpřehlíženější. To se snaží vyvrátit Jana Růžková, která se úklidu věnuje již osmým rokem. „Začala jsem si tím přivydělávat na mateřské. Postupně se má klientela rozrostla, tak jsem u úklidu zůstala. A nelituju,” říká.

Přečíst článek

Prořezávání stromů na zahradě, ilustrační foto

Obyčejná práce: Vyhovět projektu někdy bývá nad lidské síly, říká zahradník. Musíme stavět i hrůzy

Když se řekne zahradník, na mysl přijde člověk v klobouku, který si na zahradě pěstuje květiny. Jsou však také zahradníci, kteří se tvorbě zahrad věnují profesionálně. To je případ osmapadesátiletého Jirky. Původně byl tesařem, ale před deseti lety hledal změnu a našel se právě v této profesi. 

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Kina postupně ožívají

Obyčejný byznys: Lidé se do kin vracejí. K návštěvnosti pomáhá i karlovarský festival, říkají provozovatelé kin

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme