Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Obyčejný byznys: Zájem o tradiční foukané vánoční ozdoby roste, říká zakladatelka Koulieru

Zájem o tradiční foukané vánoční ozdoby roste, říká zakladatelka Koulieru
Profimedia
Michal Nosek

V Česku je mnoho zajímavých provozů, manufaktur, prodejen a trhů, servisů i samostatných živnostníků, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme za Kateřinou Šrámkovou do sklářské manufaktury Koulier, která se připravuje na třetí předvánoční sezonu.

Reklama

Trendy barev se u vánočních ozdob každý rok liší. Tahákem letošního roku je magenta, tedy červeno-fialová. Kateřina Šrámková je ale konzervativnější stejně jako čeští zákazníci, kteří mají rádi tradice. Extravagantní barvy a tvary  ozdob je příliš nelákají. Ve své manufaktuře Koulier, která vyrábí ozdoby v osadě Oflenda na Chrudimsku, proto pro nadcházející svátky vsadila na nadčasovou bílo-zlatou kombinaci.  A nyní už vymýšlí novinky pro příští sezonu. Koulier letos zažívá třetí rok na trhu, výroba je zaběhnutá a nemá nouzi o zákazníky.

Začátek však nebyl vůbec jednoduchý a ke startu manufaktury přispěla shoda náhod. To bylo před třemi lety, kdy podnik na výrobu ručně vyráběných ozdob vznikl. Kateřina tehdy v Oflendě, části obce Mrákotín, navázala na mizející sklářskou tradici kraje a dala práci sklářům a kreslířkám. Ti po uzavření posledního provozu na ruční výrobu vánočních ozdob v nedalekém Horním Bradle skončili na jaře 2021 na úřadu práce.

„Musela jsem jednat velmi rychle, s každým dalším měsícem by totiž byla stále menší šance dát lidi, kteří by se z úřadu rozprchli do jiných zaměstnání, znovu dohromady. Nejcennější je stále profesní zkušenost,“ uvedla při zahájení provozu obchodní ředitelka nové výrobny Kateřina Šrámková, která firmu vlastní spolu s manželem.

Reklama

Milan Úbl ve svém království, které je plné audiotechniky

Obyčejný byznys: Opravám televizorů se roky vyhýbám, říká elektrotechnik

V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme za odborníkem na opravy a instalace audiotechniky a majitelem firmy DJ Servis Milanem Úblem. 

Přečíst článek

Pro manufakturu, která zaměstnává zhruba dvě desítky lidí, manželé využili budovu, kde dříve provozovali velkou truhlárnu. Výroba nábytku z masivu v té době rostla, a tak se výroba přestěhovala do větších a moderních prostor. Proto mohli do uvolněných dílen přesunout sklářskou výrobu.

Značka Koulier se zrodila v září 2021 a rovnou před ní stál zásadní úkol. Tedy stihnout předvánoční sezonu. „Tempo bylo hektické. Přesto jsme připravili šest základních kolekcí, které jsme prodávali jak v podnikové prodejně na Oflendě, tak u partnerů. Na konci listopadu se nám povedlo spustit i e-shop. A dál jsme připravili velkou zakázku pro síť prodejen Rossmann,“ popsala zásadní měsíce po ostrém startu Kateřina. 

Největší úspěch sklidila firma loni na půdě Evropského parlamentu. Od adventu tam zářil vánoční strom z Vysočiny zkrášlený právě ozdobami ze sklárny Koulier. Vzrostlá jedle pocházela ze zámku ve Žďáru nad Sázavou od společnosti Kinský Žďár. Vypěstovali ji na hospodářském dvoře Lyra navrženém architektem Santinim.

Jiří Blažek prodává zeleninu z farmy

Obyčejný byznys: Brambory budou brzy vzácnost, říká farmář

V Česku je mnoho zajímavých provozů a podniků, prodejen a trhů, které zákazníci milují a majitelé pro ně dělají maximum. Představujeme je na newstream.cz v novém seriálu Obyčejný byznys. Tentokrát se vydáme mezi farmáře a prodejce domácí zeleniny.

Přečíst článek

Louisianský řetězec rychlého občerstvení Popeyes otevřel na Václavském náměstí svou první českou pobočky

Stanislav Šulc: V Praze a Brně se otevírá jeden podnik za druhým. Jsou ale Češi ochotni pustit chlup?

Česko zasáhla nákupní horečka. Alespoň to vypadá podle toho, kolik nových obchodů, restaurací, bister a dalších provozů se v posledních týdnech otevřelo. Je to známka optimismu, že konečně bude líp? Nebo je to nedocenění statistik, které jasně ukazují, že Češi šetří?

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Vánoční trhy ve Zhořelci

Fotoreportáž: Vánoční trhy v bývalé NDR lákají tisíce Čechů. Svařák je samozřejmost, překvapil trdelník

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme