České e-shopy hlásí překotný růst tržeb. Největší nápor je teprve čeká
České internetové obchody za první pololetí utržily meziročně téměř o 30 procent více. Největší sezóna prodejů je přitom teprve čeká. Letos by obraty tuzemských e-shopů mohly překonat hranici 200 miliard korun.
Obrat českých internetových obchodů se ve druhém čtvrtletí letošního roku zvýšil o 12 procent na 50,5 miliardy korun. Nejvíce rostoucí kategorií ve srovnání v prvním čtvrtletím byly produkty související s cestováním, jako kufry nebo karavany. Prodej tohoto zboží vzrostl o polovinu. Vyplývá to z dat společnosti Shoptet, která je předním tuzemským poskytovatelem řešení pro tvorbu a správu e-shopů.
Na internetu od dubna do června lidé více než v prvních třech měsících roku kupovali kromě výrobků zaměřených na cestování stavební materiály, jejichž prodej stoupl o 29 procent. Kategorie auto-moto vzrostla o 26 procent, sport a turistika o 22 procent a erotické zboží zaznamenalo nárůst o 13 procent.
Japonská společnost SoftBank investuje 500 milionů zlotých (2,8 miliardy korun) do polského e-shopu s obuví eobuwie.pl. Peníze pomohou internetovému prodejci, který má ambici vstoupit na burzu, v expanzi. Informovala o tom agentura Reuters, která se odvolává na společnost CCC, která je většinovým vlastníkem e-shopu. SoftBank vloží skoro tři miliardy do polského e-shopu s obuví
Zprávy z firem
Největší nápor teprve přijde
„V lednu jsme očekávali, že by mohl obrat tuzemských e-shopů v letošním roce vzrůst celkově asi o 18 procent. Nyní máme za sebou pouze polovinu roku a za prvních šest měsíců dosáhl český e-commerce sektor nárůstu o neuvěřitelných 29 procent. A to nás přitom nejsilnější období teprve čeká,” uvedl výkonný ředitel společnosti Shoptet Samuel Huba.
Český internetový prodej se ve druhém čtvrtletí rozrostl o 3144 e-shopů, podle firmy Shoptet jich momentálně funguje 41 639, z toho na 27 527 na Shoptetu. Nejvíce internetových obchodů je s oblečením a doplňky, následuje sortiment zaměřený na domy a zahrady, dále potraviny, dětské zboží a elektroniku.
Češi loni v internetových obchodech podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz utratili 196 miliard korun, meziročně o 26,5 procenta více. Podle výkonného ředitele APEK Jana Vetyšky letos obraty on-line obchodů překonají hranici 200 miliard korun.
Taťána Bakalčuková je prezentována jako self-made miliardářka, která na mateřské dovolené vybudovala úspěšný byznys z ložnice moskevského paneláku. Stačilo pár let a její majetek je směle poměřován s bohatstvím ruských oligarchů. Ne všechno je ale tak, jak by se na první pohled mohlo zdát. Miliardářka ze sídliště. Na mateřské rozjela e-shop, dnes je nejbohatší Ruska
Leaders
Česká vláda nestihla v parlamentu prosadit evropskou směrnici o DPH na zboží ze třetích zemí. Za zásilky do 22 eur tak nebudete nic doplácet.Letí vám balíček z Číny? DPH zatím platit nebudete
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.