Odbyt Škody Auto se v červenci snížil o 18 procent | Newstream

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Škoda Auto prodala o skoro 30 procent méně aut. Je na tom nejhůř ze skupiny VW

Škoda Enyaq IV
Škoda Auto
 ČTK

Automobilka Škoda Auto v období od ledna do července prodala 421 800 vozů, meziročně o 28,5 procenta méně. To představuje nejvýraznější pokles ze všech automobilových značek koncernu Volkswagen.

Dobrou zprávou je, že tempo meziročního poklesu zpomaluje. V samotném červenci dodala Škoda Auto zákazníkům 61 300 vozů, což je o 18,3 procenta méně než před rokem. Tempo meziročního poklesu zpomalilo z červnových 26,6 procenta. Vyplývá to údajů, které zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. 

Oliver Blume, šéf koncernu Volkswagen

Čtyři vratká křesla. Nový šéf koncernu VW chce snížit počet členů boardu

Nastupující šéf automobilového koncernu Volkswagen Oliver Blume jako jeden z prvních kroků po nástupu do funkce chystá snížení počtu členů představenstva podniku. S odvoláním na několik informovaných zdrojů to uvedla agentura Reuters. Automobilky Volkswagen i Porsche, kterou Blume vede, se k věci nevyjádřily.

Přečíst článek

Odbyt celé skupiny Volkswagen v červenci zůstal v meziročním srovnání téměř beze změny na 725 400 vozů. Pokles dodávek v Evropě a Severní Americe totiž kompenzoval silný růst v Číně. V období od ledna do července odbyt skupiny Volkswagen meziročně klesl o 19,3 procenta na 4,6 milionu vozů.

Výrobci automobilů se už delší dobu potýkají s nedostatkem součástek, který narušil také výrobní aktivity Škody Auto. Situaci navíc zkomplikovala válka na Ukrajině, která způsobila mimo jiné výpadek produkce u ukrajinského dodavatele kabelových svazků pro Škodu Auto. Provozní zisk Škody za prvních šest měsíců letošního roku klesl na 676 milionů eur (zhruba 16,5 miliardy korun) z loňských 974 milionů eur.

Auto, ilustrační foto

Škodovce propadl zisk kvůli válce a dolaru. Mateřskému Volkswagenu se naopak daří

Finanční ředitel koncernu Volkswagenu Arno Antlitz uvedl, že firma „prokázala značnou finanční odolnost vůči bezprecedentním globálním výzvám“. Ve druhém pololetí navíc VW počítá, že se problémy s dodavatelskými řetězci zmírní.

Přečíst článek

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale také v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Kreml posvětil prodej továrny VW v Kaluze tamnímu obchodníku s auty

AKTUALIZOVÁNO: Definitivní konec továrny Škody v Rusku. Kreml posvětil prodej domácí firmě Avilon za miliardy

Přečíst článek
Doporučujeme