Škoda Auto prodala o skoro 30 procent méně aut. Je na tom nejhůř ze skupiny VW
Automobilka Škoda Auto v období od ledna do července prodala 421 800 vozů, meziročně o 28,5 procenta méně. To představuje nejvýraznější pokles ze všech automobilových značek koncernu Volkswagen.
Dobrou zprávou je, že tempo meziročního poklesu zpomaluje. V samotném červenci dodala Škoda Auto zákazníkům 61 300 vozů, což je o 18,3 procenta méně než před rokem. Tempo meziročního poklesu zpomalilo z červnových 26,6 procenta. Vyplývá to údajů, které zveřejnil mateřský koncern Volkswagen.
Nastupující šéf automobilového koncernu Volkswagen Oliver Blume jako jeden z prvních kroků po nástupu do funkce chystá snížení počtu členů představenstva podniku. S odvoláním na několik informovaných zdrojů to uvedla agentura Reuters. Automobilky Volkswagen i Porsche, kterou Blume vede, se k věci nevyjádřily.Čtyři vratká křesla. Nový šéf koncernu VW chce snížit počet členů boardu
Zprávy z firem
Odbyt celé skupiny Volkswagen v červenci zůstal v meziročním srovnání téměř beze změny na 725 400 vozů. Pokles dodávek v Evropě a Severní Americe totiž kompenzoval silný růst v Číně. V období od ledna do července odbyt skupiny Volkswagen meziročně klesl o 19,3 procenta na 4,6 milionu vozů.
Výrobci automobilů se už delší dobu potýkají s nedostatkem součástek, který narušil také výrobní aktivity Škody Auto. Situaci navíc zkomplikovala válka na Ukrajině, která způsobila mimo jiné výpadek produkce u ukrajinského dodavatele kabelových svazků pro Škodu Auto. Provozní zisk Škody za prvních šest měsíců letošního roku klesl na 676 milionů eur (zhruba 16,5 miliardy korun) z loňských 974 milionů eur.
Finanční ředitel koncernu Volkswagenu Arno Antlitz uvedl, že firma „prokázala značnou finanční odolnost vůči bezprecedentním globálním výzvám“. Ve druhém pololetí navíc VW počítá, že se problémy s dodavatelskými řetězci zmírní.Škodovce propadl zisk kvůli válce a dolaru. Mateřskému Volkswagenu se naopak daří
Zprávy z firem
Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale také v Číně, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.
Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.