Odchod z Ruska PPF připravil o zisky, loni vydělala 3,36 miliardy korun

Odchod z ruského trhu se podepsal na hospodářských výsledcích PPF. Skupina za loňský rok vykázala čistý zisk 140 milionů eur (asi 3,36 miliardy korun), což bylo o 49 procent méně než o rok dříve. Celková aktiva skupiny loni klesla o 5,5 procenta na 39,9 miliardy eur (960 miliard korun).
Zatímco v první polovině roku 2022 vykázala PPF ztrátu 318 milionů eur (7,632 miliardy korun), ve druhé ji smazala a překlopila do zisku. „Výsledky prvního pololetí loňského roku výrazně ovlivnily ztráty způsobené odchodem z ruského trhu. To, že se náš celoroční hospodářský výsledek podařilo hned v následujícím období překlopit do celkového zisku, považuji za mimořádný výkon,” komentoval výsledky ředitel skupiny PPF Jiří Šmejc.
Investiční skupina PPF prodala letos na podzim v Rusku společnost Fantom, což představuje obchodní centrum v Astrachani a také administrativní komplex Comcity v Moskvě. Z obou transakcí PPF předpokládá ztrátu dohromady zhruba 104 milionů eur (asi 2,5 miliardy korun). Firma to uvedla ve zprávě o výsledcích za letošní první pololetí. PPF tak pokračuje v prodeji svého majetku, jehož hodnotu pošramotila ruská invaze na Ukrajinu, napsal dnes server Hospodářské noviny (HN), který na obchody upozornil.
PPF prodala administrativní centrum v Rusku. S miliardovou ztrátou
Reality
Společnost InPost provozuje téměř 30 tisíc výdejních boxů v několika zemích Evropy. Skupina PPF tak ještě výrazněji vstupuje do segmentu e-commerce.
PPF se zaměří na Polsko. Kupuje část obří logistické firmy InPost
Zprávy z firem
Výsledek podle něj potvrzuje stabilitu a odolnost PPF v době nepříznivých makroekonomických podmínek a geopolitických nejistot, způsobených pokračující ruskou agresí na Ukrajině. Skupina vytvořila ve sledovaném období solidní základ pro nové investice v souladu se svou strategií diverzifikace zaměřenou na rozvinuté trhy Evropy a Severní Ameriky, dodal.
Nové akvizice v Evropě
Během posledních 18 měsíců se PPF soustředila na byznysová partnerství i akvizice především v Evropě. Výsledkem těchto aktivit je vstup do ProSieben, německé mediální společnosti, a polského InPostu, provozovatele evropské sítě samoobslužných výdejních boxů a logistických center pro e-commerce.
Německá mediální skupina ProSiebenSat.1 a evropský provozovatel placené televize Sky původem z Británie obnovili jednání o spojení podnikání v Německu. Agentuře Reuters to sdělily čtyři zdroje obeznámené s chystaným obchodem.
Mediální obři ProSiebenSat.1 a Sky obnovili rozhovory o spojení svého byznysu v Německu
Zprávy z firem
Central European Media Enterprises, mediální divize PPF, převzala chorvatskou televizní společnost RTL Hrvatska a rozšířila svou působnost na šest trhů. Prodejem 30procentního podílu v CETIN Group vytvořila PPF partnerství se singapurským suverénním investičním fondem GIC. V souladu se svou strategií uskutečnila také některé divestice, včetně dohody odprodeji aktiv Home Creditu na Filipínách a v Indonésii konsorciu dceřiných společností japonské Mitsubishi UFJ Financial Group, uvedla PPF.
Skupina PPF podniká ve 25 zemích Evropy, Asie a Severní Ameriky. Investuje do telekomunikací, médií, finančních služeb, e-commerce, biotechnologií, nemovitosti a strojírenství. PPF má svoji korporátní vlastnickou a řídicí strukturu v Nizozemsku.
Vyšetřování nehody vrtulníku, při níž v roce 2021 na Aljašce zemřel i český miliardář Petr Kellner, se protáhlo, protože více než rok trvalo, než se z horské oblasti podařilo vyzvednout důležité součásti stroje. ČTK to sdělil americký Národní úřad pro bezpečnost v dopravě (NTSB), který má vyšetřování na starosti. To se nyní blíží ke konci. Závěrečnou zprávu by měl úřad dokončit a zveřejnit v létě.
Proč zemřel miliardář Kellner? Vyšetřování příčin tragické nehody vrtulníku se opožďuje
Leaders
Majoritním vlastníkem PPF Group byl až do své předloňské smrti nejbohatší Čech Petr Kellner. Loni v září, po schválení dohody o rozdělení pozůstalosti po Kellnerovi, nabyli dědicové, manželka Renáta a jeho čtyři děti, majoritní podíl 98,93 procenta na společnosti PPF Group.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.