Omnicom převezme za 315 miliard konkurenta, vznikne největší reklamní podnik na světě

Americká společnost Omnicom Group převezme za 13,25 miliardy dolarů (315 miliard korun) konkurenta Interpublic Group.
Jejich spojením vznikne největší reklamní agentura na světě. Omnicom o transakci informovala na svém webu, a potvrdila tak dřívější informaci deníku The Wall Street Journal. Tradiční hráči se snaží lépe konkurovat velkým technologickým firmám v souvislosti se zrychlujícím se využíváním umělé inteligence, uvedla agentura Reuters.
Očekává se, že oznámená transakce přiměje regulační orgány, aby se začaly zabývat okolnostmi a dopady obchodu na reklamní trh. Skupina Omnicom je nyní třetí největší reklamní společností na světě, zatímco konkurentovi Interpublic patří čtvrtá příčka. Obě společnosti sídlí v New Yorku.
Akcionáři firmy Interpublic obdrží za každou akcii 0,344 akcie Omnicomu, což je 35,58 dolarů podle poslední závěrečné ceny akcií Omnicom na burze. Představuje to prémii 21,6 procenta proti páteční závěrečné ceně akcií společnosti Interpublic.
Spojená společnost by podle údajů z roku 2023 měla tržby přes 25 miliard dolarů. Konkurovala by tak britské WPP a francouzské Publicis Groupe SA, které dosáhly ročních příjmů 14,85 miliardy liber (450 miliard korun), respektive 13,10 miliardy eur (329 miliard korun).
Omnicom, jehož hodnota nyní přesahuje 20 miliard dolarů, vlastní značky jako BBDO a TBWA. Společnosti Interpublic patří mimo jiné McCann, Weber Shandwick a Mediabrands.
Technologičtí giganti jako Google či Amazon v posledních letech přetahují tradičním reklamním agenturám zákazníky tím, že nabízejí jak reklamní nástroje, tak tržiště pro jejich nákup a prodej. Tradičním agenturám také uškodil prudký růst ve využívání nástrojů AI, jež firmám umožňují vytvářet reklamy levněji a rychleji. Tradiční společnosti to přimělo snažit se vyvinout podobné interní nástroje, aby si udržely klienty.
Investiční společnost BlackRock koupí za 12 miliard dolarů (287,6 miliardy korun) soukromou úvěrovou firmu HPS Investment Partners.
BlackRock koupí za 288 miliard úvěrovou firmu HPS Investment
Zprávy z firem
Třicátníci Marek Vašíček (na snímku vlevo) a Otakar Šuffner mají každý podle odhadů majetek až deset miliard korun. Jejich firma FTMO loni utržila pět miliard korun a dosáhla hrubého zisku EBITDA ve výši 2,3 miliardy korun. Přesto tito energičtí podnikatelé neplní titulky magazínů a ti, kteří nejsou fandové do tradingu, o nich spíše neslyšeli. Co se podařilo za deset let vybudovat dvěma spolužákům z vysoké a kam chtějí své služby dál posouvat?
Od nuly k miliardám, v tichosti. To je příběh české FTMO
Trhy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.