Ondřej Koucký je novým šéfem velkopopovického pivovaru

Velkopopovický pivovar, který je součástí Plzeňského Prazdroje, řídí Ondřej Koucký (43). Ve funkci v březnu vystřídal Václava Šimka, který ve skupině Plzeňského Prazdroje od ledna vede pivovar v Plzni.
Koucký má více než 20 let zkušeností v pivovarnictví. Vystudoval střední průmyslovou školu potravinářských technologií a Vysokou školu chemicko-technologickou. Pracovní kariéru začal ve Výzkumném ústavu pivovarsko-sladařském, kde se zaměřoval na senzorickou analýzu a pivovarskou technologii. Poté prošel řadou manažerských pozic ve skupině Drinks Union a ve společnosti Heineken v tuzemsku i v zahraničí. Působil v devíti pivovarech ve čtyřech zemích na třech kontinentech. Dva roky byl v United Breweries v Indii, tři roky v Bulharsku, kde řídil výrobu, logistiku a zákaznický servis. Donedávna byl ředitelem pivovaru BRASCO v Kongu.
Podle technického ředitele Plzeňského Prazdroje Pavla Šemíka má Koucký bohaté zkušenosti s automatizací ve výrobě piva, které získal v mnoha zemích světa. Koucký uvedl, že se chce zaměřit nejen na nové technologie ve výrobě, ale i na rozvoj týmu.
Plzeňský Prazdroj, pod který pivovar ve Velkých Popovicích spadá, loni prodal v Česku 7,3 milionu hektolitrů piva, podobně jako v roce 2023, kdy domácí prodeje dosáhly 7,36 milionu hektolitrů. Existence velkopopovického pivovaru se sice datuje již od 16. století, první várka v nově vybudovaných či výrazně zmodernizovaných budovách byla však uvařena až v prosinci 1874. Proslulá byla zejména výroba silného tmavého piva.
Novým generálním ředitelem Plzeňského Prazdroje je od února pětapadesátiletý Michal Mrowiec. Vystřídal Dragoše Constantinesca, který se po téměř čtyřech letech posouvá na vyšší post, do vedení evropské pobočky mateřské společnosti Asahi Europe & International.
Plzeňský Prazdroj má nového šéfa. Je jím Michał Mrowiec
Zprávy z firem
Spotřeba vína v posledních letech neustále klesá napříč celým světem, což donutilo vinařský průmysl hledat nové cesty k zákazníkům. Více se věnují výrobě bio a oranžových vín, vymýšlejí nealkoholické varianty a propagují své prvotřídní ročníky. V těchto segmentech je totiž patrný růst poptávky.
Alkohol už mladé tolik neláká. Vinaři proto hledají cestu k záchraně. Na co sázejí?
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.