Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ostraváci chtějí prorazit v Evropě s elektrickými dodávkami z Číny. Budou stát pod milion

Jednatel ostravské společnosti VelorXtrike Pavel Brída představuje elektrickou novinku - dodávku VXT 902
Profimedia
 ČTK

Ostravská společnost VelorXtrike se chystá uvést na evropský trh elektrickou dodávku VXT 902. Vůz má na jedno nabití dojezd až 300 kilometrů a uplatnit se může například u komunálních služeb. Vozidla v základním provedení se budou vyrábět v Číně, v Česku se pak na ně budou dodělávat veškeré nástavby. Uvedl to spoluzakladatel a jednatel společnosti VelorXtrike Pavel Brída.

Firma dodává elektrická vozidla do Evropy už více než deset let, uvedla zde více než dvě desítky typů - motocykly, tříkolky i užitkové vozy.

V posledních letech společnost VelorXtrike prostřednictvím tamní partnerské firmy dodala do Německa živnostníkům, rozvážkovým službám, technickým službám a samosprávám během let stovky elektrických vozidel kategorie L7e. Také nová dodávka VXT 902 vychází z typu 901, se kterým firma uspěla na německém trhu. Patří už ale do kategorie N1, tedy nákladní vozy. Ostravská firma se podílela na vytváření jejího designu.

Výrobce dílů do elektromobilů Schaeffler bude masivně propouštět. Výrobu má i v Česku

Německý výrobce automobilových součástek Schaeffler plánuje ve svých evropských závodech propustit asi 4700 zaměstnanců. Firma působí i v Česku, kde provozuje závody v Lanškrouně a ve Svitavách. Propouštění se podle vyjádření firmy dotkne deseti továren v Německu a dalších pěti v Evropě. Firma zaměstnává po celém světě kolem 120 tisíc lidí.

Přečíst článek

Elektrododávka za milion i levněji

„Chtěli jsme, aby měla evropský vzhled,“ řekl Brída. Vozidlo disponuje veškerým standardním vybavením. „Je vybaveno klimatizací, má palubní počítač, ukazatel dojezdu, parkovací senzory. Má to klasické nabíjení ze zásuvky 220 voltů a má to i high speed charging, to znamená rychlonabíjení,“ řekl Brída.

Výhodou vozu je podle něj dojezd, jaký baterie umožňuje. „Má dojezd zhruba kolem 300 kilometrů na jedno nabití, což si myslím, že z toho dělá celkem zajímavé vozidlo do městského provozu pro nějaké rozvážkové služby,“ řekl. Základní cena vozu bude do 900 tisíc korun.

Firma, která je výhradním dovozcem značky pro Evropskou unii, chce s dodávkou opět uspět především na německém trhu. „Přihlašujeme se do tendrů přes naší německou spřátelenou firmu, které tato vozidla dodáváme, a celkem bez problému je vyhráváme. Jednak díky tomu, že jsme flexibilní, umíme dodávky připravovat podle potřeb tamních zákazníků, a taky ta vozidla mají zajímavé jízdní vlastnosti i variabilitu prostorů specifikovaných dle požadavků zákazníka,“ řekl Brída.

Počet elektromobilů na silnicích v Norsku poprvé překonal počet benzinových aut

Elektromobily budou v EU dostupnější. Češi na ně ale pořád nebudou mít

Cestou k úspěšnému přechodu na elektromobilitu i k překonání krize automobilového průmyslu není slevit z ambiciózních cílů a regulí, tvrdí s odvoláním na odborníky na ekologickou dopravu evropský magazín The European Correspondent. Vývoj prý povede k větší konkurenceschopnosti elektromobilů. Evropský trh je však rozmanitý, a co je levné ve Stockholmu, nemusí být levné i v Praze.

Přečíst článek

Dodávka nyní prochází finálními homologacemi. VelorXtrike ji jako první kus v Evropě detailně testuje v Moravskoslezském kraji a na vyzkoušení ji několik dní měly i Technické služby Opava. „My jsme si vědomi, že se budeme muset přeorientovat a některá komunální vozítka zakoupit nová na elektro pohon, takže se rozkoukáváme po nových technologiích a nových vozech,“ řekl provozně-technický náměstek Technických služeb Opava Martin Girášek.

V autě se projel. „Za nás je příznivé, že je technologický vývoj opravdu takový, že taková dodávková vozidla už se dělají. Splňuje to vlastně všechno, co pro komunální služby, které zajišťujeme, po vozidle požadujeme. V současné době budeme stavět fotovoltaickou elektrárnu a počítáme s tím, že si postavíme dobíjecí stojany a určitě se budeme tímto směrem zabývat,“ řekl Girášek.

Brída řekl, že nástavby dodávek se budou vyrábět v několika českých firmách. Výhodou je jejich variabilita. „Máme schopnost udělat je vlastně přímo dle požadavků zákazníků. Můžeme udělat třeba prodloužený box nebo sklápěčku,“ dodal Brída.

Firma plánuje v budoucnu na základě letitých zkušeností z trhu hlavně v Německu vyvinout i vlastní vůz kategorie N1, který chce vyrábět i s možností variability - škálovatelnosti dojezdu baterií. „Na tom autě je drahá hlavně baterie. A k čemu v technických službách bude auto třeba s dojezdem 300 kilometrů, když najedou, dejme tomu, jenom 90 kilometrů za den a můžeme dojezdy dle aktuálních potřeb zvyšovat či snižovat baterií bez většího zásahu do konstrukce vozidla? Tak jim na to přizpůsobíme baterku, a tím pádem se cena auta třeba sníží o statisíce,“ řekl Brída.

dobíjecí stanice

Dealer vozů: V elektromobilitě se toho hodně uspěchalo. Je to ale budoucnost

V rámci našeho seriálu o elektromobilitě, který vzniká ve spolupráci s AutosEU, jsme si tentokrát povídali se prodejcem aut Štěpánem Vojtěchem. Ve světě automotive se pohybuje už dlouhá léta, proto nás zajímalo, jak vnímá změny, které s elektromobilitou přicházejí, a zda jsou na ně připravení zákazníci i automobilky.

Přečíst článek

ilustrační foto

Česko zavádí elektrobusy. Opravdu se nám to vyplatí?

Elektrické autobusy začínají brázdit česká města v čím dál větším počtu. Elektromobilitu v rámci MHD úspěšně implementovali v Praze, Brně a dalších městech. Opravdu je elektromobilita v dopravě tak prospěšná?

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme