Ozvěny války v Gaze. McDonald´s po bojkotu odkoupí zpět franšízové pobočky v Izraeli

Americký řetězec rychlého občerstvení McDonald's odkoupí zpět všechny franšízové pobočky v Izraeli. Reaguje na bojkoty vyvolané válkou mezi Izraelem a palestinským hnutím Hamás. Firma to uvedla ve čtvrtek na svém webu.
Provozovatel franšíz v Izraeli, společnost Alonyal, čelil hlasitým výzvám k bojkotu po teroristických útocích Hamásu v říjnu 2023 a následné válce v Pásmu Gazy. Firma podle CNN darovala jídlo izraelské armádě a nabízela slevy místním vojákům a bezpečnostním složkám.
McDonald's si tak znepřátelil část obyvatel země. Podle zprávy se od izraelského provozovatele distancovali také franšízanti v muslimských zemích Kuvajtu a Pákistánu.
Mateřská firma uvedla, že se s Alonyalem dohodla na odkupu 225 poboček v celém Izraeli, ve kterých pracuje zhruba 5000 lidí. Alonyal provozuje pobočky McDonald's v Izraeli déle než třicet let, po rozpoutání konfliktu v říjnovém roku se ale potýkal s poklesem prodeje.
McDonald's cenu transakce nezveřejnil. Dosavadní zaměstnance si hodlá ponechat, s izraelským trhem i nadále počítá. Zda bude hledat nového franšízanta, není jasné.
Řetězec s rychlým občerstvením Burger King na rozdíl od řady jiných podobných zahraničních firem dál podniká v Rusku, upozornil server BBC News. Kanadsko-americká společnost Restaurant Brands International, která vlastní 15procentní podíl v ruském Burger Kingu, přitom před více než rokem přislíbila stažení z tamního trhu.
Burger King dál podniká v Rusku, i přes sliby o jeho stažení z tamního trhu
Zprávy z firem
Všechny pulty jsou obsazené. Není divu - v Masně Kozí vaří dobře a za skvělou cenu. Hlavní jídlo stojí kolem 160 korun.
Bufet v Kozí ulici: Na dršťkovku za 48 korun tam chodí cizinci i manažeři
Enjoy
V Jídelně Světozor kousek od Václaváku je kolem poledního plno. Není divu. Tříchodové menu tam nabízí za 149 korun.
Reportáž: Ani McDonald´s ani Popeyes. Na Václaváku se dá najíst rychleji a levněji
Enjoy
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.