Panasonic plánuje znásobit výrobu baterií, aby vyhověl potřebám Tesly
Divize výroby baterií japonské společnosti Panasonic Holdings plánuje do fiskálního roku 2028 čtyřnásobně zvýšit svoji výrobu baterií pro elektromobily. Firma uvedla, že očekává růst poptávky od americké automobilky Tesla.
Bateriová divize Panasonic Energy má také za cíl zvýšit do fiskálního roku 2024, který končí v březnu 2025, tržby na 970 miliard jenů (173 miliard korun) ze zhruba 200 miliard jenů ve fiskálním roce 2021.
Šéfovi Tesly Elonu Muskovi došla trpělivost se zaměstnanci pracujícími na dálku. V emailu je vyzval, ať se okamžitě vrátí do kanceláří, nebo bude předpokládat, že na své funkce rezignovali. Na emaily upozornil server CNBC. „Předstírat práci můžete někde jinde,“ napsal posléze Musk na Twitteru. Pokud se nevrátíte do kanceláří, jděte práci předstírat jinam, vzkázal Musk zaměstnancům Tesly
Leaders
Panasonic Holdings považuje své podnikání ve výrobě baterií za oblast růstu. Oznámení firmy přichází v době, kdy světové automobilky zvyšují vývoj a výrobu elektromobilů s cílem snížit emise oxidu uhličitého. Největší světová automobilka Toyota Motor chce do roku 2030 vyrobit ročně až 3,5 milionu elektromobilů, Volkswagen plánuje v Evropě do roku 2030 výrobu jednoho milionu elektromobilů.
Japonská společnost Panasonic v uplynulém finančním roce prodala celý svůj podíl v americkém výrobci elektromobilů Tesla. Obdržela za něj asi 400 miliard jenů (téměř 77 miliard korun). Panasonic je hlavním dodavatelem lithium-iontových baterií pro vozy Tesla, jeho bateriová divize je na této automobilce silně závislá. Japonský výrobce se snaží tuto závislost snížit. Získané peníze využije na investice do svého dalšího růstu.Panasonic prodal podíl v Tesle, vydělal miliardy
Zprávy z firem
Panasonic chce také od března příštího roku začít vyrábět v Japonsku novou, výkonnější baterii pro elektromobily formátu 4680. Později se má výroba této baterie přesunout do Severní Ameriky. Jediným zákazníkem pro nové články je zatím Tesla, uvedly agentury Kjódó a Reuters.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.