Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Pfizer měl loni rekordní tržby, čeká ale pokles prodeje vakcíny a paxlovidu

Americká farmaceutická společnost Pfizer, jeden z hlavních výrobců vakcíny proti covidu-19, loni zvýšila tržby o 21,3 procenta na rekordních 100,3 miliardy dolarů.
ČTK / AP
 ČTK

Americká farmaceutická společnost Pfizer, jeden z hlavních výrobců vakcíny proti covidu-19, loni zvýšila tržby o 21,3 procenta na rekordních 100,3 miliardy dolarů (2,2 bilionu korun). Více než polovinu tržeb, a to 56,7 miliardy dolarů, zajistil prodej vakcíny proti covidu a léku Paxlovid. Firma nyní ale očekává, že jejich prodej letos prudce klesne, protože vlády je přestávají objednávat. Čistý zisk firma loni zvýšila o 43 procent na 31,4 miliardy Kč.

Reklama

Ve čtvrtém čtvrtletí tržby Pfizeru meziročně stouply o dvě procenta na 24,3 miliardy dolarů. Téměř polovinu z kvartálních tržeb zajistil prodej vakcíny proti covidu, dalších 1,8 miliardy USD přidal paxlovid. Čistý zisk firma v uplynulém kvartálu zvýšila o 47 procent bezmála na pět miliard dolarů.

Pfizer

Pfizer plánuje investovat do rozšíření výroby v Belgii 29 miliard korun

Americká farmaceutická společnost Pfizer investuje přes 1,2 miliardy eur (29,2 miliardy korun) do rozšíření výroby ve svém závodě v belgickém městě Puurs. Tento závod hrál klíčovou roli ve výrobě vakcíny proti covidu-19, kterou Pfizer vyvinul s německou biotechnologickou společností BioNTech. Její produkce tam začala na konci roku 2020. V belgickém závodě, jehož počet zaměstnanců vzrostl z 2800 před pandemií na 4500, přibude díky novým programům 250 pracovních míst. Informovala o tom agentura Reuters.

Přečíst článek

Pfizer uvedl, že v letošním roce očekává tržby z prodeje vakcíny 13,5 miliardy dolarů. Analytici společností Refinitiv je dříve odhadovali na 14,4 miliardy dolarů. V případě léku Paxlovid firma očekává celoroční tržby kolem osmi miliardy dolarů, zatímco analytici je dosud odhadovali na 10,3 miliardy USD. Loni vakcína přispěla tržbami 37,8 miliardy dolarů a paxlovid 18,9 miliardy dolarů.

Centrála Twitteru v San Francisku

Firmy opouštějí reklamu na Twitteru, mezi nimi i Volkswagen a Pfizer. Bojí se dezinformací

Německý automobilový koncern Volkswagen, jehož součástí je i Škoda Auto, se připojil k podnikům, které dočasně pozastavují reklamu na internetové platformě Twitter. Tu nedávno převzal americký miliardář Elon Musk. Německý koncern uvedl, že pozastavení inzerce na Twitteru doporučil všem svým značkám. Reklamu na Twitteru pozastavují také například americký výrobce léků Pfizer či potravinářská společnost General Mills a automobilka General Motors.

Přečíst článek

Reklama

Firma doufá, že svou vakcínu nabídne ve Spojených státech a dalších regionech na soukromém trhu, protože vládou podporované očkovací kampaně se blíží ke konci.

Akcie Pfizeru po zveřejnění výsledků vykazovaly skoro tříprocentní pokles.

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Akciové hvězdy pandemických let si stále lížou rány. Netflix je výjimkou

Akciové hvězdy pandemických let si stále lížou rány. Netflix je výjimkou

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme