Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Plzeňská Škoda Group expanduje a chystá změnu jména. Nový brand má odrážet české inženýrství

Škoda Astra
Aktron Wikimedia Commons
Newstream & Partner

Reklama

Plzeňská Škoda Group, významný evropský hráč ve výrobě kolejových vozidel, se v následujících letech chystá k zásadní proměně. Skupina, která dodává moderní tramvaje, vlaky a další dopravní prostředky do celé Evropy, plánuje změnu názvu a vytvoření nové značky, která bude reflektovat její technologický posun a mezinárodní ambice. 

„Nový brand chceme postavit na kvalitě a inovacích českého inženýrství. Cílem je, aby naše značka byla jasně identifikovatelná na globálních trzích,“ uvedl generální ředitel Škoda Group Petr Novotný v rozhovoru pro E15. 

Skupina, kterou vlastní investiční gigant PPF, v posledních letech výrazně expandovala na evropské trhy, kde její vozidla jezdí nejen v Česku, ale i ve Skandinávii, Německu, Itálii či Pobaltí. Mezi významné zakázky patří například dodávky nových vlaků pro RegioJet nebo elektrických jednotek pro České dráhy. 

Vedle změny brandu se Škoda Group zaměřuje i na rozšíření svého výrobního portfolia a efektivnější řízení dodavatelského řetězce. Podle Novotného je strategickým cílem vytvoření stabilní a konkurenceschopné společnosti, která obstojí i v prostředí rostoucích cen surovin a vysoké konkurence nadnárodních hráčů, jako jsou Alstom či Siemens. 

Reklama

Budoucnost společnosti tak bude stát nejen na kvalitních produktech, ale i na silném brandu, který má za úkol podpořit její pozici na evropském dopravním trhu. 

Ředitel společnosti Bohemia Sekt Ondřej Beránek

První šarže sektů ze Starého Plzence dostala název Black Widow a vypila se při oslavách na konci války

I západ Čech může patřit výrobě vína. Minimálně toho šumivého. Bohemia Sekt každoročně vyprodukuje na šestnáct milionů lahví a tato čísla i obliba českých bublin postupně rostou. „V padesátých letech minulého století činila roční produkce nějakých 300 tisíc lahví. To odpovídá dnešní dvoudenní výrobě,“ říká ředitel společnosti Ondřej Beránek. Kromě základní řady vyráběné rozšířenější tankovou metodou tady pořád vzniká i sekt, který zraje v lahvích minimálně dvanáct měsíců a způsobem výroby si nezadá s proslulým šampaňským. Koneckonců kvasinky z oblasti Champagne tady používají už od poloviny minulého století.

Přečíst článek

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme