Po Varšavě dodá Škoda Group vozy metra i Sofii. Za téměř dvě miliardy
Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, získala zakázku na dodávku osmi souprav metra do Sofie za více než 1,6 miliardy korun. Pro místního dopravce Metropoliten EAD je bude vyrábět v Ostravě a v Plzni, řekl mluvčí firmy Jan Švehla.
Vozy koncepčně navazují na soupravu dodávanou do Varšavy, na rozdíl od ní ale budou vybaveny klimatizací. „Nová vozidla vstoupí do provozu v roce 2026 a budou jezdit na linkách 1, 2 a 4. Není to poprvé, kdy Škoda dodává vozidla do Bulharska. Od roku 2010 dodala do pěti bulharských měst 210 trolejbusů," uvedl.
Soupravy od Škody jezdí i v Kyjevě či Jižní Koreji
Podle Zdeňka Sváty, prezidenta Škody Group pro střední Evropu, je Sofie po Varšavě další metropolí, kam škodovácké metro zamíří. „Zmodernizovali jsme pražské metro, dodávali jsme kompletní trakční výzbroj pro metro v Kyjevě, Budapešti a Jižní Koreji," řekl.
Škoda Group podepsala svůj dosud největší kontrakt, jehož hodnota přesáhne jednu miliardu eur, což je v přepočtu přes 24 miliard korun. Jde o modernizaci a údržbu nejméně 280 lokomotiv pro Egyptské státní dráhy ENR, uvedl mluvčí Škody Group Jan Švehla. Historický milník pro Škodu Group. Podepsala rekordní zakázku v Egyptě
Zprávy z firem
Sváta věří, že plzeňská skupina naváže s dopravcem Metropoliten EAD dlouhodobé vztahy, které podpoří budoucí rozvoj sofijského systému veřejné dopravy.
„Zprovozněním nové stanice metra, která se nachází mezi stanicemi Slivnica a Obelia, se zkrátí interval jízdy vlaků na druhé lince metra, což je nutné kvůli zvýšenému toku cestujících ve špičce. To bude spolu s nezbytným částečným zkrácením intervalů ve špičce na linkách 1 a 4 umožněno právě díky osmi novým vlakům," řekl výkonný ředitel Metropoliten EAD Stojan Bratoev. Pro zajištění budoucího efektivního provozu linek 1, 2 a 4 se podle něj počítá s tím, že spuštění provozu nové stanice bude současně s dodávkou výše uvedených vlaků Škoda.
Plzeňská Škoda Group dodá v letech 2024 až 2025 celkem 91 trolejbusů za 1,3 miliardy korun do litevského Vilniusu. Smlouva s dopravcem Vilniaus viešasis transportas (VVT) zahrnuje dodávku nízkopodlažních dvanáctimetrových vozidel Škoda 32 Tr. Součástí je také kontrakt na dodávky náhradních dílů pro pravidelnou údržbu na prvních pět let provozu. České trolejbusy se vracejí do litevského Vilniusu. Škoda Group vyhrála miliardovou zakázku
Zprávy z firem
Sofijské metro denně přepraví více než jeden milion cestujících, kteří budou moci za tři roky využívat ke svým cestám osmdesátimetrové soupravy od Škoda Group. „V bulharském hlavním městě jezdí metro částečně také po povrchu, čemuž je i uzpůsobena konstrukce vozidla. Nová vozidla budou s ohledem na teplé podnebí regionu vybaveny výkonnou klimatizací, která zajistí vysoký komfort cestování i během teplých letních měsíců," řekl Švehla.
Vlaky budou vybaveny zabezpečovacím systémem s automatickou regulací rychlosti provozu, která zabraňuje dohánění vlaků. Soupravy budou poháněny trakčními třífázovými asynchronními motory, při brzdění bude využívána rekuperace – tedy vracení elektrické energie zpět do napájecí sítě. Konstrukční rychlost bude 90 kilometrů v hodině.
Škoda Group, přední evropský výrobce vozidel pro veřejnou dopravu, zvýšila meziročně provozní zisk EBITDA (před úroky, daněmi a odpisy) o 22 procent na loňských 50,2 milionu eur, tedy v přepočtu přes 1,194 miliardy korun. Tržby strojírenské skupiny vzrostly o 26 procent na 763,7 milionu eur, v přepočtu přes 18,168 miliardy korun. Škoda Group loni zvýšila provozní zisk o víc než pětinu. Přibývají kontrakty na zahraničních trzích
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.