Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Popandemický hlad po luxusu slábne. Nepříliš uspokojivý růst tržeb LVMH to dokazuje

Lidé před obchodem Louis Vuitton v Šanghaji
ČTK / AP
 ČTK

Domov luxusních značek Louis Vuitton a Dior řeší uvadající zájem zákazníků o luxusní zboží. Popandemické nákupní šílenství postupně vyprchává.

Tržby luxusního koncernu LVMH ve třetím čtvrtletí meziročně stouply o devět procent na 19,96 miliardy eur (490 miliard korun). Je to o něco méně, než se čekalo. Růst slábne kvůli inflaci a turbulencím světových ekonomik, které snižují zájem zákazníků o luxusní módu. Firma zveřejnila kvartální hospodářské výsledky na svém webu.

Čtvrtletní tržby zaostaly za očekáváním analytiků v průzkumu společnosti Visible Alpha, kteří předpovídali růst o 11,5 procenta. Divize módy a koženého zboží, která je domovem značek Louis Vuitton a Dior, zaznamenala také devítiprocentní růst tržeb, zatímco analytici u ní očekávali růst o deset procent.

Bernard Arnault

Král luxusu má potíže. Miliardáře Arnaulta vyšetřují kvůli praní špinavých peněz

Pařížská prokuratura vyšetřuje majitele luxusního koncernu LVMH, francouzského miliardáře Bernarda Arnaulta, a ruského podnikatele a miliardáře Nikolaje Sarkisova. Jsou podezřelí z praní špinavých peněz. Podle agentury Reuters to potvrdil úřad prokurátora.

Přečíst článek

Efekt covid vyprchal

LVMH se potýká se zpomalující se poptávkou po luxusním módním zboží ve Spojených státech a v Evropě, kde rostoucí ceny přiměly zákazníky zejména z mladší generace, aby vystřízlivěli z euforie utrácení po pandemii covidu-19. Oživení poptávky v Číně zůstává nerovnoměrné.

LVMH je první velkou světovou luxusní firmou, která v tomto čtvrtletí zveřejnila výsledky hospodaření. Investorům dává možnost zjistit, co mohou očekávat od konkurentů. Společnosti Hermès a Kering zveřejní hospodářské výsledky 24. října.

Investoři v poslední době snížili svá očekávání ohledně luxusního sektoru, připomněla agentura Reuters. Hodnota LVMH od dubna klesla o přibližně 96 miliard eur. Francouzská luxusní skupina tak minulý měsíc po 2,5 letech ztratila pozici nejhodnotnější evropské společnosti obchodované na burze. Vystřídal ji dánský výrobce léčiv Novo Nordisk, kterému pomohla poptávka po jeho vysoce účinných lécích na cukrovku a hubnutí.

Gucci

Konec výstřelků, je třeba prodávat. Nový kreativní šéf značky Gucci naskočil na vlnu „tichého luxusu“

Nejočekávanější událostí podzimního milánského týdne módy byla přehlídka značky Gucci, kde debutoval kreativní ředitel Sabato De Sarno. Ten nahradil excentrického Alessandra Micheleho, který značku proslavil bujarým stylem, díky němuž se prodeje Gucci mezi roky 2015 a 2019 více než zdvojnásobily. Návrhář De Sarno vsadil namísto extravagance na jednoduchou eleganci. Pro některé kritiky nemastnou neslanou.

Přečíst článek

Pro diamanty do Pandory. Symbol luxusu nahrazují synteticky pěstované kameny

Pro diamanty do Pandory. Symbol luxusu nahrazují synteticky pěstované kameny, a mají úspěch

Není diamant jako diamant. Nové technologie přestávají z drahého kamene dělat symbol luxusu. Syntetické diamanty vyráběné v laboratořích srážejí ceny těch přírodních, po nichž výrazně klesá poptávka. Zatímco prodejci klasických zásnubních a snubních prstenů si zoufají, klenotnické sítě cílící na hlavní zákaznický proud, jako je dánská Pandora, naopak popularizaci diamantů vítají.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Zlatá olympijská medaile OH Paříž 2024 s kusem Eiffelovky ve svém středu

Jako zlatokopek ráj. Šampaňské, Vuitton, Dior a spol. pozlatí pařížskou olympiádu

Přečíst článek
Doporučujeme