Výprodej začíná. Nákupy mohou být levnější i o polovinu

V kamenných obchodech a na internetu oficiálně začínají povánoční výprodeje. Nakoupit zlevněnou elektroniku, oblečení nebo kosmetiku budou moci Češi zpravidla do konce ledna. Většina obchodníků očekává vyšší zájem o výprodeje než v loňské sezoně. Na nápor zákazníků se obchodníci připravují také v souvislosti s vracením nevhodných vánočních dárků.
Povánoční výprodeje podle společnosti Shoptet nabídne 85 procent e-shopů, loni jich bylo 80 procent. Stejným tempem stoupne i průměrná výše slevy, podle Shoptetu bude činit 45 procent.
„Letos by mohli mít obchodníci až o čtvrtinu vyšší tržby než loni. Délka výprodejů bude záviset na tom, jak rychle se obchodníkům podaří vyprodat skladové zásoby. Obecně lze ale říci, že v průběhu času se výprodeje spíše prodlužují,“ řekl Samuel Huba, ředitel společnosti Shoptet, která poskytuje řešení pro tvorbu internetových obchodů.
Strefit se do vkusu či velikosti obdarovaného není vždy snadné. Každoročně tak po Štědrém dnu řeší lidé s nevhodným či nevyhovujícím dárkem zapeklitou otázku klasika „kam s ním“. Na výběr, jak naložit s nechtěným dárkem, jsou přinejmenším hned tři scénáře.
Tři scénáře, co dělat s dárkem, který nechcete
Money
Povánoční výprodeje dnes začínají například na e-shopu Alza. „Na základě silné poptávky v předvánočním období očekáváme meziroční nárůst prodejů i v povánočním období,“ řekla mluvčí Eliška Čeřovská. S ohledem na novoroční předsevzetí očekává zájem také o sportovní vybavení.
Také Globus a Tesco dnes zahajují povánoční výprodeje. „Od 6. ledna pak plánujeme druhou vlnu výprodejů,“ řekla ČTK mluvčí společnosti Tesco Iva Pavlousková. „Zároveň rozšíříme nabídku o hračky a domácí potřeby. Všechny povánoční výprodeje poběží do vyprodání zásob,“ doplnila.
Společnost Alpine Pro slevy na zimní sortiment zahájila 19. prosince. Vyšší poptávku oproti minulé sezoně však neočekává. "Počasí nám úplně nenahrává, ale snažíme se tomuto trendu dlouhodobě přizpůsobovat a vyjít zákazníkům vstříc s nabídkou nových kolekcí zaměřených na aktivní život," uvedla za firmu Barbora Vacková.
Mnoho obchodníků o Vánocích prodlužuje lhůty na vrácení zboží. Nejvíce nevhodných dárků lidé podle Huby vrátí ještě před koncem roku. Z celkových prodejů vratky tvoří jednotky procent, uvedl.
Češi si letos za štědrovečerní hostinu připlatí; zaplatí více než loni, a to zhruba šest procent. Jde tak o její citelně výraznější cenový nárůst, než jakému čelili loni, kdy se souhrnná cena meziročně zvýšila pouze o 0,4 procenta. Vyplývá to z analýzy dat ČSÚ a portálu Kupi.cz.
Lukáš Kovanda: Štědrovečerní hostina letos Čechy vyjde dráž než loni
Názory
Vysoká poptávka po klimatizacích, ochlazovačích vzduchu a ventilátorech, která začala s příchodem extrémních teplot, stále trvá. Například na on-line srovnávači Heureka.cz je zájem o mobilní klimatizace za posledních 30 dní více než čtyřnásobný, v případě ochlazovačů vzduchu i pětinásobný. Vyplývá to z informací prodejců. Někteří obchodníci u části klimatizací, ochlazovačů vzduchu a ventilátorů hlásili tento týden na svých webech vyprodání skladových zásob či upozorňovali na delší dobu dodání.
Mnohonásobný zájem a místy vyprodáno. Češi se vrhli na klimatizace
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.