Prada poletí na Měsíc. Slavná značka navrhne skafandry mise Artemis
Obleky astronautů, kteří zamíří k Měsíci v rámci mise Artemis, pomůže navrhnout italská módní značka Prada, uvedla agentura ANSA.
Prada bude spolupracovat se společností Axiom Space, která má na vybavení astronautů kontrakt s americkým Národním úřadem pro letectví a vesmír (NASA). V rámci mise Artemis III, která se uskuteční nejdříve v roce 2025, by se měli lidé poprvé od roku 1972 vrátit na povrch Měsíce.
Textilní inženýři z Prady mají s kolegy z Axiom Space hledat nové materiály a technologická řešení, aby skafandry pro pobyt na Měsíci i obleky používané uvnitř lodi byly co nejpraktičtější a nejfunkčnější, citovala z prohlášení firem agentura Reuters.
Český dalekohled QUVIK, jehož cílem je zkoumat zdroje gravitačních vln, se o něco přiblížil startu do vesmíru. Výbor, který na ministerstvu dopravy koordinuje podporu Evropské kosmické agentury (ESA), projekt zařadil mezi takzvané české ambiciózní mise. ESA podpořila dva české projekty. Do vesmíru zamíří dalekohled QUVIK
Enjoy
První prototypy nových skafandrů představil Axiom Space už letos v březnu a ukázal jejich variantu v černé barvě s oranžovými, modrými a bílými linkami. Kvůli ochraně před extrémními teplotami ale obleky pro pobyt na povrchu Měsíce mají být tradičně bílé.
Skafandry, které v současné době nosí astronauti na misích na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS), byly představeny přibližně před 40 lety. Vývoj nových vesmírných obleků se plánoval již dlouho, ale kvůli různým problémům se neustále odkládal. Mají poskytovat lepší ochranu před drsnými podmínkami ve vesmíru a lepší flexibilitu pro astronauty než ty předchozí.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.