Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Praha koupí dvě stovky tramvají Škoda ForCity Plus, zaplatí 16,6 miliardy

Škoda ForCity Plus
Škoda Transportation
 ČTK

Pražský dopravní podnik nakoupí až 200 jednosměrných článkových tramvají Škoda ForCity Plus za 16,6 miliardy korun. Dodavatelem nízkopodlažních vozů bude firma Škoda Transportation (nyní Škoda Group), která zvítězila ve výběrovém řízení.

DPP nejprve objedná závazně 40 tramvají, prvních 20 jich do metropole dodá v roce 2025, uvedl vedoucí tiskového oddělení DPP Daniel Šabík. Smlouvu s dodavatelem podepíše podnik po uplynutí 15denní lhůty, kdy uchazeči mohou podat námitky. Mluvčí Škody Group Jan Švehla odmítl komentovat kontrakt, který je před podpisem.

Předmětem veřejné zakázky bylo také příslušenství, tedy podpora a rozvoj softwarových funkcí vozidel, poskytnutí licence k softwaru pro diagnostiku závad tramvají, technická dokumentace vozidla, zaškolení zaměstnanců DPP a deset sad náhradních dílů.

Budova projde rekonstrukcí

Prahu čeká další miliardová investice: „Sherwood“ zmizí a z Hlaváku se konečně stane nádraží hodné metropole

Přibydou stromy, tramvajová zastávka a ubydou zbytečná parkoviště. Praha má s Hlavním nádražím velké plány, které by se mohly začít realizovat do dvou let.

Přečíst článek

Jak přesně budou tramvaje vypadat, zveřejní podnik podle Šabíka až po uplynutí lhůty pro odvolání. Cena za jednu tramvaj je 82,5 milionu korun. Ke dvacítce vozů, které do Prahy přibudou v roce 2025, pak DPP odebere v roce 2026 dalších 20 tramvají. DPP hodnotil vozy mimo jiné podle toho, zda mají elektromagnetické brzdy, ekologické chladivo v klimatizaci nebo zda nemají kola menší než 640 milimetrů. Podnik bral na zřetel také na kapacitu nebo hmotnost vozu.

Dopravnímu podniku dorazily ve výběrovém řízení dvě řádně podané finální nabídky. Kromě vítěze tendru se přihlásila také společnost Stadler s vozidlem s pracovním názvem Stadler Tango NG Praha, která zaslala nabídku asi za 17,77 miliardy korun.

DPP má zhruba 800 tramvají. Přibližně polovina vozů je nízkopodlažních. DPP je s asi 11 tisíci zaměstnanci největší městskou firmou a na starosti má provoz MHD. Tramvaje obsluhují 35 linek. Od Škody Transportation v minulosti DPP nakoupil mj. tramvaje 15T For City.

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Doporučujeme