Praha se vrhá na mosty. Barrandovský a Libeňský jsou první v pořadí
Některé pražské mosty jsou stále ve velmi neutěšeném stavu. S příchodem jara se začne pracovat na těch, které jsou na tom nejhůř. A v příštím roce by snad mělo dojít i na rekonstrukci Hlávkova mostu.
Jedenáctého března vyjede na Barrandovský most těžká technika. Tím začnou hlavní práce na třetí etapě rekonstrukce. „Společnosti PORR, zahájí další etapu rozsáhlé rekonstrukce nejvytíženější dopravní tepny v České republice. Takto významné dopravní omezení je nicméně nutné připravit v předstihu a řidiči musí počítat s postupným omezováním dopravy již od soboty 9 března,” uvedla Technická správa komunikací, která rekonstrukci řídí.
Na přelomu dubna a května pak začne likvidace části Libeňského mostu u Palmovky. „Do začátku března stavaři přeloží sítě a začnou odstraňovat tramvajové koleje,” řekl k budoucím pracím náměstek ředitele Technické správy komunikací Jiří Hájek.
Téměř sto let bez opravy
Libeňský most otevřený v roce 1928 k desátému výročí vzniku Československé republiky, zatím nezažil žádnou větší opravu. Jeho autorem je přední český meziválečný architekt Pavel Janák a mostní stavitel František Mencl. Pavel Janák se podílel i na projektu nedalekého Hlávkova mostu, který již také není v ideálním stavu.
„Hlávkův most projde velkou rekonstrukcí. Vozovka a chodníky dostanou nové povrchy. Kostky na silnici vyměníme za asfalt. Oddělíme chodce od cyklistů a na chodnících bude mozaiková dlažba. Rekonstrukcí zlepšíme podmínky pro všechny druhy dopravy. Auta, tramvaje, cyklisty i pěší. Přes štvanický plavební kanál vznikne nový vyvýšený most. Stavební práce začnou nejdříve v březnu 2025 kvůli koordinaci s opravou Libeňského mostu, aby tramvaje mohly vždy jezdit po jednom nebo druhém mostě,“ popsal další mostní projekt v září roku 2022 tehdejší náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr.
ŘSD mosty neudržovalo
V České republice je celkem přes 17,5 tisíce silničních a dálničních mostů. Mosty na dálnicích a silnicích I. třídy jsou majetkem státu, mosty na silnicích II. a III. třídy vlastní kraje. Z podkladů od Ředitelství silnic a dálnic je ve špatném až havarijním stavu téměř 500 mostů vlastněných státem a 3 tisíce mostů v majetku krajů. Stav mostů se přitom nedaří dlouhodobě zlepšit. Špatný až havarijní stav mostů má významný podíl zvláště na silnicích II. a III. třídy.
„Ředitelství silnic a dálnic podle kontrolorů mosty řádně neudržovalo a včas neopravovalo většinu z kontrolovaných mostů. Dlouhodobě neřešilo závady, na které upozornily prohlídky, a odkládalo doporučená opatření. Stav mostů se kvůli tomu postupně zhoršoval až do té míry, že některé z nich už bylo nutné strhnout a postavit mosty nové,” uvedl již dříve ke stavu mostů Nejvyšší kontrovní úřad.
Kompletní přehled o stavu mostů v Česku najdete na webu hlidacstatu.cz.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.