Oblíbený obchod Ovečkárna v Praze na Národní končí, Babišův Hartenberg jej uzavře

Ovečkárna po roce a půl opouští svou pražskou vlajkovou loď, oceňovaný obchod na Národní v centru metropole. Kamenná prodejna společnosti, která je primárně e-shopem, tak zůstane jen v domácím Zlíně.
Obchod s vlněným a dalším zbožím s názvem Ovečkárna na konci února končí. Informaci o uzavření oblíbeného obchodu potvrdily serveru newstream.cz zdroje zevnitř společnosti. Firma provozující stejnojmenný e-shop nebude mít v Praze kamennou prodejnu. Uzavření obchodu přichází nedlouho poté, co e-shop od původního vlastníka převzal fond Hartenberg ze svěřenských fondů Andreje Babiše.
"Uzavření naší kamenné prodejny v Praze bylo strategickým rozhodnutím. Ovečkárna je primárně e-shop, ale chtěli jsme otestovat i jiný prodejní model. Získali jsme cenné zkušenosti, které využijeme v budoucnu. Plánujeme se zaměřit na flexibilnější formy prodeje, například menší pop-up obchody ve větších nákupních centrech," uvedl Filip Pekárek obchodní manažer Ovečkárny.
Přitom ještě loni v září v zářijovém kole soutěže Visa Czech Top Shop obsadila pražská Ovečkárna, kterou provozuje firma Czech Wool Company, první místo. Lidé tam chodí nakupovat vlněné zboží od přikrývek a polštářů po stylovou obuv a oděvy. Krom nabídky zákazníky lákal útulný, rustikální interiér s přírodními prvky a dřevěnými dekoracemi, který vzdává hold přírodě.
V zářijovém kole soutěže maloobchodních prodejen Visa Czech Top Shop bodovala „huňatá“ prodejna Ovečkárna na Národní ulici v Praze. Na druhém místě skončila ostravská prodejna Nike, třetí Tescoma v Mostě.
Ovečkárna bodovala v zářijovém kole soutěže nejlepších maloobchodních prodejen
Zprávy z firem
Ovečkárna je česká společnost specializující se na prodej výrobků z ovčí vlny a přírodních materiálů. Její příběh začal v roce 2009, kdy Martin Bernátek prodával vlněné papuče, deky, ponožky a vesty na trzích v okolí Zlína. V roce 2011 se firma přesunula do online prostředí a v roce 2013 otevřela první kamennou prodejnu ve Zlíně.
Rychle rostoucí startup
V následujících letech Ovečkárna zaznamenala významný růst. V roce 2018 získala 3. místo v soutěži Heureka ShopRoku a o rok později se stala jejím vítězem. V letech 2020 a 2021 byla zařazena do žebříčku 50 nejrychleji rostoucích startupů ve střední Evropě podle společnosti Deloitte.
V roce 2021 do společnosti vstoupil investiční fond Hartenberg Andreje Babiše, který odkoupil šedesáti procentní podíl. V roce 2023 pak Hartenberg získal i zbývající podíl zakladatele Bernátka, čímž se stal jediným vlastníkem Ovečkárny. V roce převzetí utržil e-shop a dva kamenné obchody Ovečkárna celkem 326 milionů korun, meziročně šlo o devatenáctiprocentní nárůst.
Po prodeji Ovečkárny se Martin Bernátek pustil do nového projektu s názvem Ola Ola, který se zaměřuje na produkty podporující dlouhověkost a zdravý životní styl.
Ovečkárna pokračuje ve své expanzi na zahraniční trhy a aktuálně působí v deseti evropských zemích. Dle kampaně má dlouhodobý cíl „zabalit Evropu do ovčí vlny“.
Textilka Juta podnikatele Jiřího Hlavatého musela loni přestát řadu katastrof. Drahá ropa i energie, propad poptávky na východních trzích i jinde a také požár trutnovského závodu se podepsaly na výsledcích hospodaření. Zisk společnosti se propadl o 200 milionů na 635 milionů korun. Managment řešil situaci propouštěním. O práci přišla desetina zaměstnanců.
V Hlavatého textilce Juta se loni propouštělo. Každý desátý přišel o práci
Zprávy z firem
E-shopy Astratex, Sportega, Ovečkárna a Unuo sdružené ve společnosti enterstore, která je odnoží fondu Hartenberg Capital spravujícího investice předsedy ANO a bývalého premiéra Andreje Babiše, loni meziročně zvýšily tržby o 15 procent na přibližně 2,3 miliardy korun. Nejrychlejší růst tržeb - asi o 17 procent na 555 milionů korun - zaznamenal internetový obchod se sportovním vybavením Sportega.
Babiš jede. Jeho e-shopy loni zvýšily tržby o 15 procent
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.