Reklama

Vyberte si z našich newsletterů

Přihlásit odběr

Oblíbený obchod Ovečkárna v Praze na Národní končí, Babišův Hartenberg jej uzavře

Interiér pražského obchodu Ovečkárna
Ovečkárna, užito se svolením
Michal Nosek

Ovečkárna po roce a půl opouští svou pražskou vlajkovou loď, oceňovaný obchod na Národní v centru metropole. Kamenná prodejna společnosti, která je primárně e-shopem, tak zůstane jen v domácím Zlíně.

Reklama

Obchod s vlněným a dalším zbožím s názvem Ovečkárna na konci února končí. Informaci o uzavření oblíbeného obchodu potvrdily serveru newstream.cz zdroje zevnitř společnosti. Firma provozující stejnojmenný e-shop nebude mít v Praze kamennou prodejnu. Uzavření obchodu přichází nedlouho poté, co e-shop od původního vlastníka převzal fond Hartenberg ze svěřenských fondů Andreje Babiše. 

"Uzavření naší kamenné prodejny v Praze bylo strategickým rozhodnutím. Ovečkárna je primárně e-shop, ale chtěli jsme otestovat i jiný prodejní model. Získali jsme cenné zkušenosti, které využijeme v budoucnu. Plánujeme se zaměřit na flexibilnější formy prodeje, například menší pop-up obchody ve větších nákupních centrech," uvedl Filip Pekárek obchodní manažer Ovečkárny. 

Přitom ještě loni v září v zářijovém kole soutěže Visa Czech Top Shop obsadila pražská Ovečkárna, kterou provozuje firma Czech Wool Company, první místo. Lidé tam chodí nakupovat vlněné zboží od přikrývek a polštářů po stylovou obuv a oděvy. Krom nabídky zákazníky lákal útulný, rustikální interiér s přírodními prvky a dřevěnými dekoracemi, který vzdává hold přírodě.   

Ovečkárna bodovala v zářijovém kole soutěže nejlepších maloobchodních prodejen

V zářijovém kole soutěže maloobchodních prodejen Visa Czech Top Shop bodovala „huňatá“ prodejna Ovečkárna na Národní ulici v Praze. Na druhém místě skončila ostravská prodejna Nike, třetí Tescoma v Mostě.

Přečíst článek

Reklama

Ovečkárna je česká společnost specializující se na prodej výrobků z ovčí vlny a přírodních materiálů. Její příběh začal v roce 2009, kdy Martin Bernátek prodával vlněné papuče, deky, ponožky a vesty na trzích v okolí Zlína. V roce 2011 se firma přesunula do online prostředí a v roce 2013 otevřela první kamennou prodejnu ve Zlíně.

Rychle rostoucí startup

V následujících letech Ovečkárna zaznamenala významný růst. V roce 2018 získala 3. místo v soutěži Heureka ShopRoku a o rok později se stala jejím vítězem. V letech 2020 a 2021 byla zařazena do žebříčku 50 nejrychleji rostoucích startupů ve střední Evropě podle společnosti Deloitte.   

V roce 2021 do společnosti vstoupil investiční fond Hartenberg Andreje Babiše, který odkoupil šedesáti procentní podíl. V roce 2023 pak Hartenberg získal i zbývající podíl zakladatele Bernátka, čímž se stal jediným vlastníkem Ovečkárny. V roce převzetí utržil e-shop a dva kamenné obchody Ovečkárna celkem 326 milionů korun, meziročně šlo o devatenáctiprocentní nárůst. 

Po prodeji Ovečkárny se Martin Bernátek pustil do nového projektu s názvem Ola Ola, který se zaměřuje na produkty podporující dlouhověkost a zdravý životní styl.   

Ovečkárna pokračuje ve své expanzi na zahraniční trhy a aktuálně působí v deseti evropských zemích. Dle kampaně má dlouhodobý cíl „zabalit Evropu do ovčí vlny“

Majitel Juty Jiří Hlavatý

V Hlavatého textilce Juta se loni propouštělo. Každý desátý přišel o práci

Textilka Juta podnikatele Jiřího Hlavatého musela loni přestát řadu katastrof. Drahá ropa i energie, propad poptávky na východních trzích i jinde a také požár trutnovského závodu se podepsaly na výsledcích hospodaření. Zisk společnosti se propadl o 200 milionů na 635 milionů korun. Managment řešil situaci propouštěním. O práci přišla desetina zaměstnanců.

Přečíst článek

Šéf ANO Andrej Babiš

Babiš jede. Jeho e-shopy loni zvýšily tržby o 15 procent

E-shopy Astratex, Sportega, Ovečkárna a Unuo sdružené ve společnosti enterstore, která je odnoží fondu Hartenberg Capital spravujícího investice předsedy ANO a bývalého premiéra Andreje Babiše, loni meziročně zvýšily tržby o 15 procent na přibližně 2,3 miliardy korun. Nejrychlejší růst tržeb - asi o 17 procent na 555 milionů korun - zaznamenal internetový obchod se sportovním vybavením Sportega.

Přečíst článek

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme