Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Prazdroj loni zdražil čepované pivo, vypilo se ho míň. Zisk pivovaru přesto vzrostl

Spotřeba čepovaného piva kvůli protiepidemickým uzávěrám pivnic loni výrazně klesla.
Plzeňský Prazdroj
 ČTK

Plzeňský Prazdroj vykázal loni čistý zisk 4,48 miliardy korun, o téměř o 700 milionů víc než v prvním covidovém roce 2020. Ve srovnání s posledním předcovidovým rokem 2019 byl zisk nižší o šest procent, uvedl pivovar.

Tržby největšího pivovaru v ČR činily 16,3 miliardy korun, meziročně o 300 milionů více. Ve srovnání s posledním předcovidovým rokem 2019 klesly o čtyři procenta. Prazdroj loni prodal doma i ve světě 11,1 milionu hektolitrů piva, meziročně o 0,3 procenta méně. 

Podle vyjádření pivovaru také loni výsledky negativně ovlivnilo uzavření restaurací a další proticovidová opatření. „Oproti předcovidovému období byl loni výrazný propad především u čepovaného piva. Celkově tak naše loňské prodeje na domácím trhu zaostaly dokonce i za rokem 2020 o tři procenta. Na druhé straně, hlavně díky naší trvalé podpoře hospod a restaurací, se nám loni přihlásila řada provozů se zájmem stát se našimi odběrateli,” řekl generální ředitel Dragoș Constantinescu, který nastoupil do funkce loni 1. června.

Lépe se Prazdroji dařilo v zahraničí, kde loňský prodej včetně licenční výroby meziročně stoupl o tři procenta na 4,6 milionu hektolitrů, v ČR prodal 6,5 milionu hektolitrů. Pivovar zůstal největším exportérem českých piv, v loňském roce jeho přímý export převýšil 1,7 milionu hektolitrů. Většinu z toho tvořil ležák Pilsner Urquell, který se vaří pouze v Plzni a vyváží se do více než 50 zemí. Zbylou část zahraničních prodejů tvořila produkce Velkopopovického Kozla v pivovarech, které mají licenci na jeho výrobu.

Výroba Škoda Fabia v mladoboleslavském závodu

Podívejte se, které firmy odvedly nejvíc na dani z příjmu

Na dani z příjmu právnických osob stát loni nejvíce získal od Škody Auto, a to 4,5 miliardy korun. Na druhém místě žebříčku je Česká spořitelna s 3,1 miliardy korun, která se v loňském žebříčku umístila na prvním místě. Třetí skončila Generali Česká pojišťovna s 2,6 miliardy korun zaplacených na dani z příjmu, uvedla Finanční správa.

Přečíst článek

Prazdroj loni postavil za čtvrt miliardy korun novou varnu v Pivovaru Radegast a zvýšil tak jeho výrobní kapacitu o 20 procent. V Plzni začal budovat nový plně automatizovaný sklad za 780 milionů korun, ve Velkých Popovicích letos zprovozní 14 nových tanků pro kvašení a zrání piva téměř za 400 milionů Kč. Loni investoval 1,4 miliardy korun a do státní pokladny odvedl na přímých a nepřímých daních pět miliard korun.

Prazdroj loni zdražil pivo od 1. října, a to v průměru o tři procenta. Dotklo se to většiny produktů, v průměru šlo o 46 haléřů na půllitr. Poprvé po třech letech se změny týkaly také čepovaných piv. Předtím zdražoval pivo v říjnu 2020.

AB InBev CEO Michel Doukeris

Pivaři si rádi připlatí. Těží z toho AB InBev, Heineken i Carlsberg

Výsledky hospodaření velkých pivovarských skupin ukazují, že zejména evropským pivařům nevadí připlatit si za jejich oblíbený nápoj. Jsou rádi, že se mohou sejít v hospodě či baru, uvádí agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Pavlína Kalousová, členka představenstva Plzeňského Prazdroje

Pavlína Kalousová: Lidé budou pít víc pivo s přáteli či sousedy

Pandemie změnila spoustu návyků, některé trendy se akcelerovaly. „Vidíme spoustu pop-up podniků, nebo že si lidé dělají barbecue akce se sudem, sousedské akce, oslavy, tam určitě toto bude fungovat, hrají v tom roli i sociální média ve smyslu, jak se nyní lidé svolávají, jak probíhá socializace. Plus vidíme u mladší generace, že preferuje jiné typy drinků,” vysvětluje členka představenstva Plzeňského Prazdroje Pavlína Kalousová.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Čeští olympionici Zuzana Hejnová, Barbora Špotáková, Jaroslav Kulhavý a David Svoboda zapíjejí své medaile plzeňským pivem po příjezdu z OH 2012 v Londýně.

Michal Nosek: Olympiáda bez Prazdroje? Pivo v českém domě nově ovládnou příbuzní sportovců a pivovary s příběhem

Přečíst článek
Doporučujeme