Pražské letiště se dočká poslední aerolinky blízkovýchodní velké trojky
V červnu do Prahy dorazí emirátská aerolinka Etihad. Do hlavního města Česka tak budou létat všichni členové takzvané ME3 - Emirates, Qatar Airways a Etihad.
Pondělí 2. června 2025 je v diářích všech tuzemských fanoušků letectví a cestování již jistě označeno červeně. Na Letišti Praha v ten den totiž přistane Boeing 787-9 v barvách emirátského národního dopravce – společnosti Etihad. Ta bude do Prahy létat čtyřikrát týdně. Ve stejnou dobu spustí Etihad také spojení s Varšavou. Zdá se, že ve Spojených arabský emirátech (SAE) vnímají rostoucí sílu středoevropských turistů a jejich tloustnoucích peněženek. „Polsko i Česko jsou rostoucím zdrojem návštěvníků SAE. Zavedení přímých letů z Varšavy a Prahy má nabídnout cestujícím z tohoto regionu nový a pohodlný způsob dopravy,“ uvedla společnost Etihad.
FOTOGALERIE: Jak se letí s Etihad
Levnější letenky?
Letečtí nadšenci doufají, že by příchod Etihadu mohl přinést levnější letenky z Prahy. Poslední dobou totiž byly často k mání letenky s Etihadem přes Abú Dhabí do jihovýchodní Asie z Mnichova či Vídně za atraktivní ceny, které se z Prahy sehnat nedají. V ekonomické třídě to bylo i od 13 tisíc a v byznys třídě od 40 tisíc korun.
Právě byznys třída Etihadu stojí určitě za pozornost a Newstream.cz se jí už dříve detailně věnoval. Letouny na lince mezi Prahou a Abú Dhabí nabídnou 28 pohodlných a plně polohovatelných sedadel byznys třídy a 262 sedadel v ekonomické třídě.
Čína bude v příštích dvaceti letech potřebovat 8830 dopravních letadel a do roku 2043 se její letecká flotila proti současnosti více než zdvojnásobí. Boeing: Čína bude už za 20 let největším trhem letecké dopravy na světě
Zprávy z firem
Konec krušných časů
Společnost v předcovidových letech generovala miliardové ztráty, takže rozšiřování své sítě zatrhla. Krušné časy už ale má aerolinka za sebou. V prvním letošním pololetí vydělala rekordních 232 milionů dolarů (přes 5 miliard korun).
Před více než deseti lety Etihad do Prahy už letenky prodával. Tehdy měla Praha pravidelné spojení s Abú Dhabí díky spolupráci Českých aerolinií a Etihadu. Tyto firmy již v roce 2011 podepsaly dohodu o takzvaném codesharingu, tedy smlouvy umožňující různým společnostem prodávat letenky do jednoho letadla. Linka byla obsluhována ČSA letounem Airbus A319, což je letoun vhodnější na kratší vzdálenosti, než je zhruba šestihodinový let do emirátské metropole. Linka zanikla po více než dvou letech v lednu 2014.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.