Pražské letiště se dočká poslední aerolinky blízkovýchodní velké trojky

V červnu do Prahy dorazí emirátská aerolinka Etihad. Do hlavního města Česka tak budou létat všichni členové takzvané ME3 - Emirates, Qatar Airways a Etihad.
Pondělí 2. června 2025 je v diářích všech tuzemských fanoušků letectví a cestování již jistě označeno červeně. Na Letišti Praha v ten den totiž přistane Boeing 787-9 v barvách emirátského národního dopravce – společnosti Etihad. Ta bude do Prahy létat čtyřikrát týdně. Ve stejnou dobu spustí Etihad také spojení s Varšavou. Zdá se, že ve Spojených arabský emirátech (SAE) vnímají rostoucí sílu středoevropských turistů a jejich tloustnoucích peněženek. „Polsko i Česko jsou rostoucím zdrojem návštěvníků SAE. Zavedení přímých letů z Varšavy a Prahy má nabídnout cestujícím z tohoto regionu nový a pohodlný způsob dopravy,“ uvedla společnost Etihad.
FOTOGALERIE: Jak se letí s Etihad
Levnější letenky?
Letečtí nadšenci doufají, že by příchod Etihadu mohl přinést levnější letenky z Prahy. Poslední dobou totiž byly často k mání letenky s Etihadem přes Abú Dhabí do jihovýchodní Asie z Mnichova či Vídně za atraktivní ceny, které se z Prahy sehnat nedají. V ekonomické třídě to bylo i od 13 tisíc a v byznys třídě od 40 tisíc korun.
Právě byznys třída Etihadu stojí určitě za pozornost a Newstream.cz se jí už dříve detailně věnoval. Letouny na lince mezi Prahou a Abú Dhabí nabídnou 28 pohodlných a plně polohovatelných sedadel byznys třídy a 262 sedadel v ekonomické třídě.
Čína bude v příštích dvaceti letech potřebovat 8830 dopravních letadel a do roku 2043 se její letecká flotila proti současnosti více než zdvojnásobí.
Boeing: Čína bude už za 20 let největším trhem letecké dopravy na světě
Zprávy z firem
Konec krušných časů
Společnost v předcovidových letech generovala miliardové ztráty, takže rozšiřování své sítě zatrhla. Krušné časy už ale má aerolinka za sebou. V prvním letošním pololetí vydělala rekordních 232 milionů dolarů (přes 5 miliard korun).
Před více než deseti lety Etihad do Prahy už letenky prodával. Tehdy měla Praha pravidelné spojení s Abú Dhabí díky spolupráci Českých aerolinií a Etihadu. Tyto firmy již v roce 2011 podepsaly dohodu o takzvaném codesharingu, tedy smlouvy umožňující různým společnostem prodávat letenky do jednoho letadla. Linka byla obsluhována ČSA letounem Airbus A319, což je letoun vhodnější na kratší vzdálenosti, než je zhruba šestihodinový let do emirátské metropole. Linka zanikla po více než dvou letech v lednu 2014.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.