Přijíždí nový elektromobil. Xiaomi se chce se svým vozem stát jedním z lídrů trhu

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi začne tento měsíc dodávat svůj první elektromobil SU7, uvedla agentura Reuters. Xiaomi vstupuje na největší automobilový trh uprostřed cenové války. Uvedení automobilu na trh se čeká 28. března, kdy by měla firma oznámit i jeho cenu.
Pátý největší čínský výrobce chytrých telefonů uvedl, že objednávky bude přijímat v 59 prodejnách, které se nacházejí ve 29 městech po celé Číně. Šéf automobilky Lej Ťün při prezentaci vozu v prosinci řekl, že Xiaomi se plánuje stát jedním z pěti největších výrobců automobilů na světě. Vůz má podle něj lepší akceleraci než automobily výrobců Tesla či Porsche.
Analytici se domnívají, že operační systém vozu sdílený s populárními telefony a dalšími elektronickými zařízeními Xiaomi osloví zejména stávající zákazníky společnosti. Plán vyrábět elektromobil firma oznámila v roce 2021.
Vozy Xiaomi bude v Pekingu vyrábět divize skupiny BAIC s roční kapacitou 200 tisíc aut. Společnost Xiaomi se zavázala, že do deseti let investuje do automobilů deset miliard dolarů (231,3 miliardy korun). Zelenou od regulátorů dostala firma jako jedna z mála, protože úřady se obávají převisu nabídky.
Čínský regulátor dal zelenou společnému podniku automobilek Stellantis a Leapmotor. S odvoláním na dva informované zdroje to uvedla agentura Reuters. Společný podnik Stellantisu umožní vyrábět a prodávat elektrická vozidla Leapmotor mimo Čínu. Po schválení ze strany čínské Národní rozvojové a reformní komise (NDRC) se čeká ještě na obdobný krok regulátorů na dalších trzích.
Další krok Číny v Evropě. Koncern Stellantis a Leapmotor zakládají společný podnik
Zprávy z firem
Prodej elektromobilů v Číně za leden až únor meziročně vzrostl o 18 procent, za celý loňský rok se zvýšil o 21 procent. Čínští výrobci letos pod taktovkou lídra trhu, automobilky BYD, kvůli poklesu poptávky výrazně snížili ceny na domácím trhu.
Akcie firmy na zprávu reagovaly prudkým růstem. Na burze v Hongkongu si před koncem obchodování připisovaly asi 12 procent.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.