Problémy u výrobce baterií. Švédský Northvolt propustí čtvrtinu zaměstnanců

Švédský výrobce baterií pro elektromobily Northvolt zruší ve Švédsku 1600 pracovních míst. Reaguje tak na napjatou finanční situaci a na pokles poptávky. Northvolt má podle svých internetových stránek nyní více než 6500 zaměstnanců.
Propouštění se nejvíce dotkne velké továrny ve městě Skellefteaa na severu Švédska, která se nazývá Northvolt Ett. V té Northvolt zruší až 1000 pracovních míst. Firma dodala, že pozastaví plány na rozšíření závodu a své zdroje zaměří na urychlení výroby bateriových článků v závodě a na splnění závazků vůči stávajícím zákazníkům.
Zhruba 400 míst bude zrušeno ve výzkumném závodě ve městě Västeraas a dalších 200 v hlavním městě, kde sídlí většina podpory.
Zajištění budoucnosti
Generální ředitel Peter Carlsson uvedl, že propouštění je nutné kvůli zajištění budoucnosti firmy. „Nyní musíme veškerou energii a investice soustředit do naší hlavní činnosti. Úspěch při náběhu výroby v Northvolt Ett je rozhodující pro dodávky našim zákazníkům a také proto, abychom umožnili udržitelné fungování podniku,“ uvedl.
Společnost Northovolt byla založena v roce 2016 a je jednou z velkých evropských firem na výrobu baterií pro elektrormobily. Evropa se nyní snaží dohnat konkurenci z Asie a Severní Ameriky. V posledních měsících ale výroba v Northvoltu nabírá zpoždění. V květnu automobilka BMW kvůli těmto zpožděním odstoupila od smlouvy o dodávce baterií za dvě miliardy eur (50,2 miliardy korun).
Největším akcionářem Northvoltu je německá automobilka Volkswagen. Od svého založení firma získala 15 miliard dolarů (339 miliard korun) ve formě půjček a kapitálových vkladů. Podle švédských médií se snaží zorganizovat novou emisi akcií za 7,5 miliardy švédských korun (16,6 miliardy korun).
Švédská automobilka Volvo Cars zrušila svůj plán, podle kterého chtěla od roku 2030 nabízet pouze elektromobily. Místo toho hodlá mít v nabídce i hybridní vozy, oznámila dnes společnost v prohlášení. Reaguje tak na měnící se podmínky na trhu a požadavky zákazníků.
Jen elektromobily? Kdepak. Volvo mění své plány do budoucna
Zprávy z firem
V norských autosalonech mají napřesrok zůstat jen elektromobily. To je lehce dosažitelný cíl, protože vozy s elektrickým pohonem už celkově převažují nad benzínovými a bezkonkurenčně dominují prodejům nových aut. Proč se Norsku daří tam, kde Evropská unie selhává?
Norsko brzy ovládnou elektromobily. Dlouhodobá ekologická politika se vyplácí
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.