Proč budou muset Pražané ze svých kapes zaplatit důsledky protizákonného nařízení magistrátu
První říjnový den tomu byly dva roky, co platí sporné nařízení magistrátu č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy, které Úřad pro ochranu hospodářské soutěže („ÚOHS“) označil jako porušení zákona. Od března loňského roku navíc vede s magistrátem oficiální správní řízení, které je nestandardně dlouhé kvůli lhostejnosti vedení hl. m. Praha. Tento laxní přístup vede k tomu, že diskriminovaným firmám narůstají ztráty, které budou po magistrátu vymáhat.
Případ mohl být již dávno vyřešen, ale záměrně pomalý přístup magistrátu k vyřešení protizákonného nařízení vede k růstu škod. Ty vznikají i vlastníkům nemovitostí, kteří příjmy z pronájmů používali k rekonstrukcím a opravám. Podle aktuálního vyjádření Josefa Souška, předsedy Sdružení českých firem venkovní reklamy („Sdružení“), dosahuje nyní náhrada škod zhruba 36 milionů korun. Každým dnem se částka navyšuje o 155 tisíc korun.
Nejen Sdružení, ale všichni občané, v tomto případě Pražané, předpokládáme, že námi zvolení političtí zástupci budou řídit město s péčí řádného hospodáře, a ne zbytečně platit pokuty a náhrady škod pouze a jen kvůli své zvláštní neochotě provést nápravu v souladu se zákonem.
Sdružení chápe snahu magistrátu regulovat venkovní reklamu. Ale rozhodně by taková vyhláška neměla být protizákonná a bez jakékoliv diskuse se subjekty, kterých se týká. ÚOHS magistrátu vytýká, že tato vyhláška reguluje jen jede typ média a jiné přitom zvýhodňuje.
Kdo to zaplatí? Obyčejní Pražané
Běžní Pražané jsou magistrátem penalizování při jakémkoli porušení běžných pravidel (jízda na černo, špatné parkování, placení poplatků apod.) a musejí za svá pochybení platit pokuty. Jak si může magistrát dovolit schválit protizákonné nařízení, čelit správnímu řízení s ÚOHS a budoucímu soudnímu jednání o náhradu škody, a přitom neudělat nic pro nápravu své chyby?
A kdo to nakonec všechno zaplatí? Obyčejní Pražané, kteří neudělali nic špatného, jen si zvolili své politické zástupce do vedení města, kteří ovšem neplní zákonné povinnosti.
Před několika dny zaslalo Sdružení všem radním, zastupitelům a primátorovi hl. m. Praha dopis, ve kterém je informuje o současném stavu, neobvykle povrchním přístupu a narůstající výši škod. K tomu by měla být přičtena i sankce ze strany ÚOHS za protizákonné nařízení a porušení Zákona o ochraně hospodářské soutěže.
V dopise žádá Sdružení politickou reprezentaci o promptní vyřešení této situace z důvodu nestandartního přístupu magistrátu, a to bez ohledu, zda protizákonný stav způsobilo minulé nebo současné vedení.
Sdružení českých firem venkovní reklamy vzniklo v roce 2020 s cílem hájit zájmy podnikatelů ve venkovní reklamě, ale také dalších subjektů působících na trhu s reklamou a přeneseně rovněž inzerentů. Zastupuje přibližně 85 procent společností, které dlouhodobě působí v odvětví velkoformátové reklamní plachty.
Radní Adam Zábranský se snaží o schválení materiálu, který vytyčí pravidla pro reklamní a plakátovací plochy na území pražské památkové rezervace. Jím navrhovaný scénář nicméně splňuje pouze jedna firma na trhu – MF reklama Praha, kterou vlastní bývalý spolupracovník StB i ruské KGB Boris Monoszon, píše server iDnes.Pražské reklamní zakázky mohou skončit u firmy s pochybným pozadím
Zprávy z firem
Iva Welker působí v reklamním světě přes dvacet let. A pořád ji její práce baví. „Reklama spojuje osobní invenci a kreativitu, to se mi na tom líbí. Každý den je díky tomu jiný. Správný marketér se za běhu učí stále něčemu novému,“ prozrazuje v dalším díle pořadu Eva Talks na Newstream TV Iva Welker, ředitelka české pobočky mezinárodní kreativní agentury VMLY&R.Marketing je jako sval, musí se neustále cvičit, říká šéfka reklamky
Newstream TV
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.
Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.
Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly.
Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.
O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.
Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.