Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Proč budou muset Pražané ze svých kapes zaplatit důsledky protizákonného nařízení magistrátu

Proč budou muset Pražané ze svých kapes zaplatit důsledky protizákonného nařízení magistrátu
Sdružení českých firem venkovní reklamy, užito se svolením
Komerční spolupráce

První říjnový den tomu byly dva roky, co platí sporné nařízení magistrátu č. 26/2005 Sb. hl. m. Prahy, které Úřad pro ochranu hospodářské soutěže („ÚOHS“) označil jako porušení zákona.  Od března loňského roku navíc vede s magistrátem oficiální správní řízení, které je nestandardně dlouhé kvůli lhostejnosti vedení hl. m. Praha. Tento laxní přístup vede k tomu, že diskriminovaným firmám narůstají ztráty, které budou po magistrátu vymáhat.

Případ mohl být již dávno vyřešen, ale záměrně pomalý přístup magistrátu k vyřešení protizákonného nařízení vede k růstu škod. Ty vznikají i vlastníkům nemovitostí, kteří příjmy z pronájmů používali k rekonstrukcím a opravám. Podle aktuálního vyjádření Josefa Souška, předsedy Sdružení českých firem venkovní reklamy („Sdružení“), dosahuje nyní náhrada škod zhruba 36 milionů korun. Každým dnem se částka navyšuje o 155 tisíc korun.

Nejen Sdružení, ale všichni občané, v tomto případě Pražané, předpokládáme, že námi zvolení političtí zástupci budou řídit město s péčí řádného hospodáře, a ne zbytečně platit pokuty a náhrady škod pouze a jen kvůli své zvláštní neochotě provést nápravu v souladu se zákonem.

Sdružení chápe snahu magistrátu regulovat venkovní reklamu. Ale rozhodně by taková vyhláška neměla být protizákonná a bez jakékoliv diskuse se subjekty, kterých se týká. ÚOHS magistrátu vytýká, že tato vyhláška reguluje jen jede typ média a jiné přitom zvýhodňuje.

Kdo to zaplatí? Obyčejní Pražané

Běžní Pražané jsou magistrátem penalizování při jakémkoli porušení běžných pravidel (jízda na černo, špatné parkování, placení poplatků apod.) a musejí za svá pochybení platit pokuty. Jak si může magistrát dovolit schválit protizákonné nařízení, čelit správnímu řízení s ÚOHS a budoucímu soudnímu jednání o náhradu škody, a přitom neudělat nic pro nápravu své chyby?

A kdo to nakonec všechno zaplatí? Obyčejní Pražané, kteří neudělali nic špatného, jen si zvolili své politické zástupce do vedení města, kteří ovšem neplní zákonné povinnosti.

Před několika dny zaslalo Sdružení všem radním, zastupitelům a primátorovi hl. m. Praha dopis, ve kterém je informuje o současném stavu, neobvykle povrchním přístupu a narůstající výši škod. K tomu by měla být přičtena i sankce ze strany ÚOHS za protizákonné nařízení a porušení Zákona o ochraně hospodářské soutěže.

V dopise žádá Sdružení politickou reprezentaci o promptní vyřešení této situace z důvodu nestandartního přístupu magistrátu, a to bez ohledu, zda protizákonný stav způsobilo minulé nebo současné vedení.

Sdružení českých firem venkovní reklamy, užito se svolením

Sdružení českých firem venkovní reklamy vzniklo v roce 2020 s cílem hájit zájmy podnikatelů ve venkovní reklamě, ale také dalších subjektů působících na trhu s reklamou a přeneseně rovněž inzerentů. Zastupuje přibližně 85 procent společností, které dlouhodobě působí v odvětví velkoformátové reklamní plachty.

Reklamní panel

Pražské reklamní zakázky mohou skončit u firmy s pochybným pozadím

Radní Adam Zábranský se snaží o schválení materiálu, který vytyčí pravidla pro reklamní a plakátovací plochy na území pražské památkové rezervace. Jím navrhovaný scénář nicméně splňuje pouze jedna firma na trhu – MF reklama Praha, kterou vlastní bývalý spolupracovník StB i ruské KGB Boris Monoszon, píše server iDnes.

Přečíst článek

Marketing je jako sval, musí se neustále cvičit, říká šéfka reklamky Iva Welker
video

Marketing je jako sval, musí se neustále cvičit, říká šéfka reklamky

Iva Welker působí v reklamním světě přes dvacet let. A pořád ji její práce baví. „Reklama spojuje osobní invenci a kreativitu, to se mi na tom líbí. Každý den je díky tomu jiný. Správný marketér se za běhu učí stále něčemu novému,“ prozrazuje v dalším díle pořadu Eva Talks na Newstream TV Iva Welker, ředitelka české pobočky mezinárodní kreativní agentury VMLY&R.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Karel Březina

Šest let vězení za rozdělování sportovních dotací. Kauza exministra Březiny jde do finále

Přečíst článek
Doporučujeme