Prodávají duši v peří. Z knihkupectví Martinus v Brně se lidem nechce odejít

Vítejte doma, knihomolové! Knihkupectví Martinus v Brně přišlo s neotřelým konceptem literární kavárny. Vůně knih, čerstvě pražené kávy a pohodlná křesílka navozují intimní, skoro až domácí atmosféru a vybízejí k listování knihou, která návštěvníkovi zrovna padla do oka. Čas tu ubíhá tak nějak jinak. Nejen proto si prodejna v nákupním centru Velký Špalíček vysloužila zlato v prosincovém kole retailové soutěže Visa Czech Top Shop. Newstream je partnerem tohoto ocenění.
Slovenské knihkupectví Martinus, které provozuje řadu prodejen na Slovensku, vstoupilo i na český retailový trh. První českou pobočku v brněnském obchodním centru Velký Špalíček ocenila odborná porota v prosincovém kole soutěže Visa Czech Top Shop jako nejlepší. Ocenění si vedení obchodu převzalo z rukou country manažerky Visa Czech Top Shop Markéty Němcové.
Oáza klidu nejen pro knihomoly
V knihkupectví najdete několik zajímavých prvků. Jedním z nich je kavárna s (nejenom) coworkingovým sezením, která zároveň slouží jako prostor pro nejrůznější čtenářské eventy. V prodejně nechybí ani poutavé dekorace inspirované známými knižními příběhy. Návštěvníci zde také najdou řadu zákoutí, příjemných míst k prolistování si knihy, která je zaujala.
Blíže koncept tzv. knihkavárny vysvětlil country manažer Martinusu pro Češko Dušan Murčo: „Martinus v Brně jsme od začátku stavěli jako knihkavárnu, ze které nebude chtít odejít. Prodejnu se nám podařilo otevřít na podzim 2023. Reakce zákazníků byly skvělé a jsme nadšení, že i odborná veřejnost ocenila naši snahu a spojení knihkupectví a kavárny. Jedná se o unikátní koncept plný krásných zákoutí a pohodlného posezení. Zakládáme si na fantastické obsluze a co nejlepším zákaznickém zážitku.“
Letošní, již třetí, ročník soutěže Visa Czech Top Shop otevřel svou lednovou výhrou LEGO® Store na pražském Chodově. U prodejny inspektoři soutěže ocenili, že není jen obyčejným místem, kde se prodává stavebnice, ale rájem pro milovníky těchto barevných kostiček. Prodejna bodovala nejen díky unikátnímu konceptu, ale také díky užití digitálních technologií, výbornému personálu nebo lokálním referencím na českou kulturu. Newstream je mediálním partnerem soutěže.
Nákup lega může být hravý zážitek i pro dospělé, ocenili inspektoři soutěže Visa Czech Top Shop
Zprávy z firem
Interiér prodejny zaujme zákazníka na první pohled. Design působí velice útulně. „Oceňuji hru světel – zejména kombinaci teplého a studeného osvětlení, které dotváří příjemnou atmosféru. Dále bych chtěl vyzdvihnout kavárnu, která zákazníkům zpříjemní a také prodlouží pobyt v knihkupectví. Třetí prvek, který hodnotím kladně, je velmi propracovaná kombinace použitých materiálů – dřevodekor s kobercem. Skvělá je i navigace prodejnou. Zákazník se ihned po vstupu zorientuje a dále se zde pohybuje zcela přirozeně,“ shrnul Adam Klofáč spolumajitel MORIS design.
Naši inspektoři ocenili i cirkulační projekt Knihovrátek, kterým se Martinus snaží dát druhý život starším knihám a navrátit je tak do oběhu. Přímo v prodejně můžete odevzdat své přečtené knihy, za které dostanete poukaz na další nákup.
Koncept ukazuje, že výběr knih může být opravdový zákaznický zážitek.
Na jednom místě v pražském Karlíně se přirozeně a nenuceně střetává prodej zboží spolu s místem setkávání GymBeam komunity. Za svůj nadstandardní přístup k zákazníkům si prodejna sportovní výživy, fitness doplňků a sportovního oblečení odnesla nejvyšší ocenění v listopadovém kole soutěže maloobchodních prodejen Visa Czech Top Shop. Newstream je mediálním partnerem soutěže. Ocenění si z rukou manažera soutěže Jiřího Berana převzala Lenka Lukáčová, Head of Local Marketing pro GymBeam v Česku a na Slovensku.
Víc než jen prodejna. GymBeam v pražském Karlíně je rájem pro nadšence do fitness
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.